معرفی کتاب – «مدیریت مالی: بودجه‌ریزی، صورت‌های مالی، روش‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده»

معرفی کتاب - «مدیریت مالی: بودجه‌ریزی، صورت‌های مالی، روش‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده»

معرفی کتاب - «مدیریت مالی: بودجه‌ریزی، صورت‌های مالی، روش‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده»


همه افراد صرف نظر از سمت شغلی که دارند باید با مفاهیم پایه‌ای مدیریت مالی آشنا باشند، زیرا در این شرایط می‌توانند استراتژی‌های خود را هوشمندانه‌تر طراحی کنند و با توجه به منابع موجود و اولویت‌های سازمان تصمیم‌گیری کنند.

از آنجایی که لازم نیست حتما یک تحلیلگر مالی باشیم تا بتوانیم مفاهیم مالی را درک کنیم، دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد کتابی تحت عنوان «مدیریت مالی: بودجه‌ریزی، صورت‌های مالی، روش‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده» را منتشر کرده تا بتواند به زبانی ساده و روشن مفاهیم پایه مدیریت مالی را توضیح دهد.

این کتاب تحت نظر چاک کرمر نوشته شده و با توجه به ارزشمند بودن آن، انتشارات آریانا قلم در سال ۱۳۹۵ و با ترجمه حمید اسلامیان و مجید کرمی آن را به زبان فارسی چاپ کرده است. 

در بخش اول این کتاب یادداشتی از چاک کرمر را می‌خوانیم که به چرایی یادگیری مفاهیم مدیریت مالی پرداخته است. به اعتقاد کرمر، افراد به کمک دانش مدیریت مالی می‌توانند در تصمیم‌‌گیری‌های خود موفق‌تر عمل کنند.

سرفصل‌های اصلی این کتاب عبارتند از:

  • مبانی مدیریت مالی
  • نکات و ابزارها

بخش «مبانی مدیریت مالی» به توضیح مفاهیم زیر پرداخته است:

  • آشنایی با صورت‌های مالی
  • استفاده از صورت‌های مالی
  • فرآیند بودجه‌ریزی
  • تحلیل هزینه-فایده چیست؟
  • ارزیابی عملکرد

همچنین در قسمت مربوط به «نکات و ابزارها»‌، دو فایل و یک پرسشنامه در اختیار شما قرار گرفته که به کمک آن‌ها می‌توانید دانش مالی خود را ارزیابی کنید.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر مدیر یک سازمان هستید، تصمیم به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی دارید یا به‌عنوان یک کارمند می‌خواهید از منابع مالی سازمان خود به بهترین شکل استفاده کنید، کتاب «مدیریت مالی: بودجه‌ریزی، صورت‌های مالی، روش‌های حسابداری، تحلیل هزینه فایده» در خدمت شماست! از آنجایی که این کتاب بیانی ساده و روان دارد،‌ با مطالعه آن می‌توانید با مفاهیم پایه‌ای مدیریت مالی آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *