معرفی کتاب – «مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه، تولید گزارش‌ها»

معرفی کتاب - «مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه، تولید گزارش‌ها»

معرفی کتاب - «مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه، تولید گزارش‌ها»


از پروژه‌های درسی گرفته تا پروژه‌های کاری و مدیریتی، تقسیم کارها و تعیین زمانبندی مناسب از پیچیده‌ترین عواملی هستند که باید رعایت شوند. علاوه‌بر این، گاهی اوقات اتفاقات غیرقابل منتظره‌ای می‌افتند که اگر به شکل مناسبی مدیریت نشوند می‌توانند عملکرد یک مجموعه را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند. همه این موارد زیر مجموعه مفهومی به نام «مدیریت پروژه» است که آگاهی از اصول آن برای همه افراد به‌ویژه مدیران لازم است.

بر همین اساس، دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد کتابی با نام «مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه، تولید گزارش‌ها» را منتشر کرده تا به شکوفا شدن مهارت‌های افراد و آشنایی با ضعف‌های مدیریتی آن‌ها کمک کند.

این کتاب تحت نظر ماری گریس دفی، استاد دانشگاه هاروارد، نوشته شده و در سال ۱۳۹۵ نیز توسط انتشارات آریانا قلم با ترجمه هومن درخشانیان و هدی درخشانیان در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته است.

در بخش ابتدایی این کتاب، ماری گریس دفی در رابطه با لزوم یادگیری مهارت‌های مدیریتی گفته و بیان کرده که یادگیری این کتاب مسیر کاری روشنی را در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهد. 

سرفصل‌های اصلی این کتاب عبارتند از:

  • مبانی مدیریت پروژه
  • نکات و ابزارها

در بخش «مبانی مدیریت پروژه»، در رابطه با مفاهیم زیر می‌آموزیم:

  • دستاوردهای مدیریت پروژه
  • پروژه چیست؟
  • چگونه پروژه را برنامه‌ریزی کنیم
  • چگونگی آغاز پروژه
  • چگونگی مدیریت پروژه
  • مدیریت مسائل
  • هماهنگی امور پایانی

همچنین در قسمت مربوط به «نکات و ابزارها»، فرم‌هایی کاربردی در اختیار شما قرار گرفته که به کمک آن‌ها می‌توانید بخش‌های مختلف یک پروژه را بهتر مدیریت کنید.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر به دنبال راهی برای شکوفا کردن توانمندی‌های خود هستید و اطلاعی از نقاط ضعف مدیریتی خود ندارید، مطالعه کتاب «مدیریت پروژه: آماده‌سازی منابع، زمانبندی، نظارت بر بودجه، تولید گزارش‌ها» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چه به‌عنوان مدیر پروژه در یک سازمان فعالیت داشته باشید و چه در بخش‌های دیگری همچون منابع انسانی یا پشتیبانی امور مشتریان حضور دارید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر از پس چالش‌های مدیریتی یک مجموعه بر بیایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *