معرفی کتاب – «استخدام کارکنان: تعریف الزامات، ارزیابی متقاضیان، مصاحبه موفق»

معرفی کتاب - «استخدام کارکنان: تعریف الزامات، ارزیابی متقاضیان، مصاحبه موفق»

معرفی کتاب - «استخدام کارکنان: تعریف الزامات، ارزیابی متقاضیان، مصاحبه موفق»


انتشارات آریانا قلم با چاپ مجموعه کتاب‌های همراه مدیران، راه‌حل‌هایی حرفه‌ای را در اختیار مدیران کسب و کار قرار داده تا بتوانند در مواجهه با چالش‌های روزانه، بهترین عملکرد را داشته باشند. این کتاب‌ها شامل مجموعه‌ای از مثال‌های واقعی و نکات کاربردی هستند که با توجه به ابعاد کوچکشان در هر زمان و مکانی قابل استفاده هستند.

یکی از این کتاب‌ها، کتاب «استخدام کارکنان: تعریف الزامات، ارزیابی متقاضیان، مصاحبه موفق» است. این کتاب زیرنظر لیندا هیل تدوین شده و توسط دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد منتشر شده است. با توجه به اهمیت بالای این کتاب، در سال ۱۳۹۴ انتشارات آریانا قلم تصمیم گرفت تا نسخه فارسی این کتاب را به ترجمه مرتضی بخشایش و سارا احمدی منتشر کند.

در بخش اول این کتاب پیام مشاور را می‌خوانیم که در رابطه با اهمیت استخدام‌های هوشمندانه یادداشتی قرار داده است. 

سرفصل‌های اصلی این کتاب عبارتند از:

  • مبانی استخدام کارمند
  • نکات و ابزارها

در بخش «مبانی استخدام کارمند»، راجع‌به مفاهیم زیر می‌خوانیم:

  • آشنایی با فرآیند استخدام
  • ۵ مرحله استخدام اثربخش (تعیین الزامات شغلی – فراخوان داوطلبان مناسب – مصاحبه با متقاضیان – ارزیابی متقاضیان – تصمیم‌گیری و ارائه پیشنهاد شغلی)

همچنین در بخش «نکات و ابزارها»، فرم‌های معتبری در اختیار شما قرار داده شده که می‌توانید از آن‌ها برای استخدام کارمندان استفاده کنید.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر کسب و کار مستقل خود را دارید یا مسئول گزینش و استخدام یک سازمان هستید، حتما می‌دانید که فرایند استخدام یک نیرو می‌تواند چقدر پیچیده و زمان‌بر باشد. به همین خاطر، با مطالعه کتاب «استخدام کارکنان: تعریف الزامات، ارزیابی متقاضیان، مصاحبه موفق» می‌توانید در هنگام تصمیم‌گیری برای جذب یک نیرو هوشمندانه‌تر عمل کنید و با جذب نیروهای متخصص، تیمی قدرتمند تشکیل دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *