معرفی کتاب – «تصمیم‌گیری: تصمیم‌سازی، ارزیابی ریسک‌ها، بررسی گزینه‌ها، انتخاب»

معرفی کتاب - «تصمیم‌گیری: تصمیم‌سازی، ارزیابی ریسک‌ها، بررسی گزینه‌ها، انتخاب»

معرفی کتاب - «تصمیم‌گیری: تصمیم‌سازی، ارزیابی ریسک‌ها، بررسی گزینه‌ها، انتخاب»


فرقی ندارد که به‌تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید یا سال‌هاست که به‌عنوان مدیری باتجربه در این حوزه فعالیت دارید؛ برای یک مدیر، تصمیم‌گیری همیشه از چالش‌برانگیز‌ترین کارها بوده است. در همین راستا، انتشارات آریانا قلم مجموعه‌ای چندجلدی تحت عنوان کتاب‌ همراه مدیران را به چاپ رسانده  که در آن‌ها به ارائه راه‌حل‌هایی حرفه‌ای برای مدیران کسب و کار پرداخته است.

یکی از ارزشمندترین کتاب‌های این مجموعه، کتاب «تصمیم‌گیری: تصمیم‌سازی، ارزیابی ریسک‌ها، بررسی گزینه‌ها، انتخاب» است که توسط دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد و زیر نظر دیوید ای.گاروین به رشته تحریر درآمده است. با توجه به اثربخشی بالای این کتاب، انتشارات قلم در سال 1393 تصمیم گرفت تا آن را به زبان فارسی و با ترجمه مجید کرمی به بازار عرضه کند. 

در بخش اول کتاب، دیوید ای.گاروین به بررسی ارزش تجاری تصمیم‌گیری هوشمندانه پرداخته و معتقد است هرچه یک مدیر تصمیم مهم‌تر و پرخطرتری را بگیرد، مسئولیت بیشتری متوجه او خواهد بود.

سرفصل‌های اصلی این کتاب عبارتند از:

  • مبانی تصمیم‌گیری
  • نکات و ابزارها

در بخش «مبانی تصمیم‌گیری»، با موضوعات زیر آشنا می‌شویم:

  • تصمیم‌گیری چیست؟
  • تصمیم‌گیری به عنوان فرآیندی گروهی
  • ۸ مرحله تصمیم‌گیری (آماده‌سازی – شناسایی موانع – چارچوب‌بندی موضوع – ارائه گزینه‌‌های مختلف – ارزیابی گزینه‌ها – تصمیم‌گیری – اعلام تصمیم – اجرای تصمیم – ارزیابی فرآیند تصمیم‌گیری) 

در قسمت مربوط به «نکات و ابزارها»، فرم‌هایی در اختیار شما قرار داده شده که به کمک آن‌ها می‌توانید فرآیند تصمیم‌گیری موفق‌تری داشته باشید.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

تصمیم‌گیری هوشمندانه در موقعیت‌های مختلف کاری یکی از مهم‌ترین کارها برای افراد است؛ به‌ویژه برای مدیران کسب و کار، زیرا تصمیماتی که آن‌ها می‌گیرند بر عملکرد یک مجموعه تاثیرگذار است. به همین خاطر اگر به‌دنبال پیدا کردن روشی علمی و مطمئن برای تصمیم‌گیری در حوزه کاری و مدیریتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب «تصمیم‌گیری: تصمیم‌سازی، ارزیابی ریسک‌ها، بررسی گزینه‌ها، انتخاب» را از دست ندهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *