یک تیر و دو نشان در کسب و کار با طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

از گذشته تا کنون مدرسه محل آموزش و یادگیری بوده است؛ اما به لطف رونقی که امر طراحی وب‌سایت‌ آموزشی گرفته است درس و کلاس و مدرسه جای دوری نیست؛ همین جا کنار گوشتان!

مدت زیادی از شکل‌گیری تغییر اساسی رویکردهای آموزشی در دنیا می‌گذرد. اولین تغییرات از دانشگاه‌هایی شروع شد که به جای ملزم کردن دانشجو به نشستن روی صندلی‌های تکراری کلاس، دوره‌های آموزشی مجازی را با طراحی محیطی آموزشی برای دانشجو فراهم آوردند.

طراحی سایت آموزشی

خیلی از موسسات از ایده‌ی اولیه‌ی این طرح الهام گرفتند و برگزاری دوره‌های آموزشی را که تا چندی پیش فقط برای افراد در همان شهر و منطقه مقدور بود گسترش دادند.

اکنون وب‌سایت‌های آموزشی قلمرو اختصاصی خود را در فضای وب تشکیل داده‌اند. کافی است واژگانی چون آموزش، چه طور، چرا و کلماتی از این قبیل پیشوند جستجوی یک کاربر قرار گیرد تا ببینید چه طور جو آموزشی به وجود آمده کل صفحات اول گوگل را به تسخیر درمی‌آورد!

اما چرا طراحی سایت آموزشی؟ مگر تبلیغات رنگارنگ و پرزرق و برق محیطی یا اینترنتی چه کمبودهایی دارد که بخواهیم زیر بار طراحی سایت آموزشی و مدیریت آن برویم؟

طراحی سایت آموزشی به جای تبلیغات اغراق‌آمیز

در بحث آموزش محدودیت بزرگی تحت عنوان جغرافیا یا محل زندگی هر فرد وجود دارد. اغلب موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها یا وب سایت‌هایی که تحت برند خاصی به آموزش و تعلیم می‌پردازند تمایل دارند این فاصله یا محدودیت جغرافیایی را هر چه سریع‌تر حذف کنند و برای گسترش طیف داوطلبان خود از سراسر کشور به آموزش از راه دنیای مجازی بپردازند.

طراحی سایت آموزشی رویکردی است که نه تنها سد بزرگ محدودیت جغرافیایی را از میان برمی‌دارد بلکه عاری از رنگ و لعاب گول‌زننده‌ و پرهزینه‌ی تبلیغاتی است که شاید خیلی از متقاضیان به آن توجهی نکرده باشند. به واسطه‌ی وب سایت‌ آموزشی هر آموزشگاه، موسسه یا کانون آموزشی قادر است به وسعت یک کسب وکار مجازی نمونه کار به مشتریان خود معرفی کند. اصلا وب سایت آموزشی به سند و مدرک حقیقی هر موسسه تبدیل می‌شود تا داوطلب بتواند زیر و روی فعالیت‌های آموزشگاه و محورهای آموزشی آن را مشاهده کند.

حتما برای شما هم پیش آمده است که بسیاری از اساتید و مربیان مطرحی که به آن‌ها اعتماد دارید از شما دور باشند و به زبان ساده‌تر دستتان بابت رسیدن به خدمات آموزشی آن‌ها کوتاه باشد. اگرچه تا دیروز فرصت یادگیری فقط برای عده‌ی معدودی و عمدتا در پایتخت فراهم بود اما حالا طراحی سایت آموزشی امکان یادگیری را در هر شرایطی و بدون در نظر داشتن بُعد مسافت فراهم آورده است.

آموزش بدون مرز با طراحی سایت آموزشی

مرز بین آموزش یا دور ماندن از فضای آموزشی مدت‌ها است که به لطف وب سایت‌های آموزشی قابل تشخیص نیست. آموزش بدون مرز اولین ره‌آورد وب سایت‌های آموزشی بود که با هدف در دسترس قرار دادن امکانات علمی آموزشی در اختیار همگان قرار گرفت.

فضای وب اولین و آخرین گزینه‌ای است که می‌توانیم برای آموزش بدون مرز روی آن حساب کنیم. تنها ابزار ما برای فعالیت در این فضا راه‌اندازی وب سایت یا فضایی است که با اهداف آموزشی تطابق داشته باشد. این فضا چارچوب‌های خود را دارد و با توجه به این که حال و هوای آموزشی دارد استایل متفاوتی نسبت به سایر سایت‌ها خواهد داشت.

راسا ابداع‌کننده‌ی وب سایت‌های آموزشی نیست؛ اما مدعی تمام‌عیار طراحی سایت آموزشی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، آموزش مجازی و آزمون‌های غیرحضوری است.

آموزش تولید محتوا

مهندسی بی‌نهایت‌ها در طراحی سایت آموزشی

شاید اجرای خیلی از چارچوب‌هایی که در فضای سایت آموزشی بتوان پیاده کرد در یک چاردیواری با فضای محدود و امکانات انگشت‌شمار غیرممکن باشد. باور نمی‌کنید؟

  • مراحل ثبت نام و نام‌نویسی به صورت حضوری و در آموزشگاه‌ها چه قدر زمان می‌برد؟ چه قدر نیروی کار صرف ثبت نام می‌شود و چه مدت زمان یک داوطلب باید برای تکمیل این مراحل منتظر بماند؟
  • چند نفر نیروی کار ملزم به خدمات‌رسانی به داوطلبان هستند؟ چند نفر نیروی کار لازم است تا کتب و جزوات آموزشی لازم را در اختیار داوطلب قرار دهد؟
  • چند نفر و چه مدت زمانی را باید صرف اطلاع‌رسانی و مخابره‌ی آخرین تغییرات پیرامون برگزاری کلاس‌ها کنند؟
  • چه قدر برای چاپ و عرضه‌ی اوراق امتحانی هزینه می‌شود و از طرف دیگر اعلام نتایج این آزمون‌ها چه فرآیند زمانی را می‌طلبد؟

بد نیست بدانید که طراحی سایت آموزشی با تمام امکاناتی که می‌تواند در برداشته باشد در حقیقت مهندسی بی‌نهایت‌ها است؛ مهندسی غیرممکن‌ها!

هزینه‌ای که بابت راه‌اندازی بخش‌های دلخواهتان در یک سایت آموزشی می‌شود به نسبت هزینه‌ای که در حقیقت برای تمام این امور می‌پردازید بسیار ناچیز است. از طرفی پشتیبانی و مدیریت وب سایت‌ آموزشی خیلی ساده‌تر از مدیریت اموری است که باید در دنیای واقعی و در حال و هوای یک آموزشگاه حقیقی صورت گیرد.

لذت آموزش بی‌دغدغه با طراحی سایت آموزشی

آموزش در محیط آموزشگاه‌ها و موسسات به جز ابعاد جغرافیایی کابوس بسیاری از مدرسین بوده است. طبقه‌بندی آموزشی و ارائه‌ی آن به داوطلبانی که با آشفتگی ذهنی وارد کلاس می‌شوند در محیط حقیقی گاهی دشوار می‌شود. به اشتراک گذاری فایل‌ها و درسنامه‌ها از راه کلاس‌های حضوری دشوار است و مدرس همواره به دنبال مسیری سهل‌الوصل است تا بتواند با یک کلیک یک فایل را با جمع بزرگی از داوطلبان به اشتراک بگذارد. از همه مهم‌تر بحث برگزاری آزمون‌ها مطرح می‌شود که گاهی تطبیق زمان و مکان برگزاری آن‌ها با شرایط داوطلب دشوار است. از طرف دیگر تصحیح اوراق برای مدرس و ارائه نتایج به روش سنتی و در کلاس‌های حضوری در دنیایی که همه چیز با سرعت نور رو به جلو می‌رود چندان جالب نیست.

طراحی سایت آموزشی توسط راسا فرصتی طلایی برای مدرس و البته آموزشگاه‌ها و موسسات است تا لذت آموزش بی‌دغدغه و عاری از هرگونه از این چالش‌ها را با بهترین کیفیت ممکن و توسط تیم خبره‌ی طراحی و برنامه‌نویسی تجربه کنند.

کسب وکاری به وسعت تمام وب با طراحی سایت آموزشی

محتوای آموزشی که در پنل‌های اختصاصی هر کاربر قرار می‌گیرد و فایل‌های صوتی و ویدیویی که به صورت دوره‌ای منتشر می‌شوند تازه اول راه کسب وکار بی‌دردسر و سودآور است. آموزشگاه‌هایی که از امکان طراحی سایت آموزشی استفاده کنند می‌توانند از دروازه‌های بیش‌تری مسیر آشنایی سایر داوطلبان را با برند خود هموار سازند.

مهم‌ترین دستاورد هر برند با طراحی سایت آموزشی حس رضایت و تجربه‌ی کاربری خوبی است که برای کاربر رقم می‌خورد. کاربران هرگز در آموزشگاه‌ها و به صورت حضوری قادر به مشاهده‌ی این نظام‌بندی در حوزه‌ی آموزش نیستند. به علاوه با طراحی سایت آموزشی دانلود و دسترسی به فایل‌ها از طریق پنل‌های آموزشی خیلی ساده شده و همین موضوع باعث می‌شود تا تجربه‌ی کاربری کاربران از انتخاب محیط آموزشی مجازی یا غیرحضوری مساعد باشد.

تدریس و یادگیری آسوده‌خاطر با طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی گزینه‌ی اول برای آن دسته از موسساتی است که آموزش غیرحضوری برای افراد پرمشغله و یا دور از محیط آموزشی را اولویت کار خود قرار داده‌اند.

دوره‌های مجازی یا غیرحضوری این روزها طرفداران بیش‌تری نسبت به قبل پیدا کرده است. بسیاری از افراد پرمشغله و شاغل دغدغه‌ی ادامه تحصیل دارند و می‌خواهند خیلی سریع و بی‌دردسر از امتیازات آن در کسب وکار خود بهره ببرند. طراحی سایت آموزشی در وهله‌ی اول فرصت بزرگی برای این افراد است تا بتوانند بدون این که از کسب وکار خود غافل شوند به تحصیل بپردازند. در مرحله‌ی بعدی هم خود مدرس از امتیازات این شیوه‌ی آموزشی استفاده می‌کند و بدون طی کردن مسافت‌های طولانی و زمانبر به تدریس می‌پردازد. به همین دلیل است که گفته می‌شود با طراحی سایت آموزشی با یک تیر نه دو نشان، بلکه چند نشان را می‌توانید همزمان هدف قرار دهید!

این روش از یادگیری و تدریس مدت‌ها است که توسط دانشگاه‌های مجازی به کار برده می‌شود. سایت آموزشی نه تنها به سیستم تدریس شما آسیب نمی‌زند بلکه مقدمات آشنایی کاربران بیش‌تری را از مناطق دور و نزدیک فراهم می‌آورد.

امکانات اختصاصی در طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی بیش از این که برای هر برند یک کسب وکار در دنیای مجازی باشد یک بازاریابی منحصر به فرد است. به واسطه‌ی سایت‌ها و فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است که بسیاری از خدمات و برندها ظهور می‌یابند و مشتریان با علاقمندی‌های خود آشنا می‌شوند.

برخی از امکانات گسترده‌ی طراحی سایت آموزشی توسط راسا عبارتند از:

  • طراحی صفحات ثبت نامی برای هر آموزشگاه و امکان اعلام زمان‌بندی کلاس‌ها و آزمون‌ها
  • طراحی صفحات مربوط به دسته‌بندی دروس و طبقه‌بندی مطالب آموزشی
  • طراحی صفحات گفتگو با اساتید و امکان ارائه‌ی مشاوره درسی در صفحات جداگانه
  • طراحی محیط فروشگاهی برای عرضه‌ی آنلاین و بی‌دردسر محصولات و کتب مورد نیاز داوطلبان
  • طراحی صفحات اطلاع‌رسانی برای درج آخرین اخبار آموزشگاه
  • طراحی وبلاگ برای درج آموزش‌های مختلف توسط اساتید
  • طراحی صفحات خاص برای بارگذاری و دانلود فایل‌ها توسط داوطلب و مدرس

تماس با تیم راسا و اخد مشاوره رایگان

تیم ما در راسا با توجه به تجربه مفیدی که در زمینه طراحی سایت کسب کرده است، پروژه های طراحی سایت آموزشی را به بهترین نحو مدیریت و انجام می دهد. شما می توانید از طریق منو تماس با ما، به راحتی با مدیران وب سایت تماس حاصل نموده و پس از اخذ مشاوره رایگان به ثبت سفارش خود اقدام بفرمایید. راسا سایتی درخور کسب و کار شما را برایتان طراحی خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *