استراتژی لینک سازی برای وب سایت

استراتژی لینک سازی برای وب سایت

از محبوب ترین راهکارهای سئو که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، فرایند ایجاد بک لینک در وب سایت است. لینک سازی و بک لینک ها به عنوان معیاری برای اعتبار سایت شناخته می شوند زیرا سیستم جستجوی گوگل، به بررسی لینک های موجود می پردازد و مطابق با میزان شباهت محتوایی موجود درلینک ها و عبارت های جستجوی شده، لینک ها را به کاربران معرفی می کند. بک لینک ها و لینک سازی صحیح نقش بسیار پررنگی بر افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه دارند.

استراتژی لینک سازی از سال 1998 و از ابتدای تاسیس گوگل مورد استفاده قرار می گرفته است و رفته رفته بر محبوبیت آن افزوده شده است. به طور کلی دو نوع لینک سازی برای وب سایت ها وجود دارد که عبارتند از لینک سازی داخلی و خارجی که هریک بر روی سئو سایت تاثیرگذار هستند.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی مهم ترین اقدامی است که انجام می شود و بهبود رتبه را به همراه دارد. لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحات دیگری درون وب سایت شما پیوند داده می شوند و باعث نگه داشتن کاربر درون سایت خواهند شد. به طور کلی باید گفت لینک های داخلی برای موتورهای جستجو که بین صفحات وب هستند، همچون خیابان هایی خواهند بود که مسیر رفت و آمد را مشخص می کنند. این موتورها از طریق تحلیل هایی که انجام می دهند، کشف می کنند که صفحات سایت چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند. هدف از پیاده سازی لینک سازی داخلی، جذب مخاطب جدید به وب سایت است.

لینک سازی

تاثیرات لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی بر روی روی سئو سایت تاثیرات مختلفی خواهد داشت که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. بهود رتبه سایت در گوگل

در صورتی که لینک سازی داخلی به درستی انجام شود، بهبود رتبه سایت در گوگل را به همراه خواهد داشت. لینک سازی داخلی امکان هدایت کاربران به قسمت های مختلف فراهم می آورد و از همین جهت بر روی رتبه تاثیر می گذارد.

  1. افزایش ترافیک سایت

لینک ها در سئو سایت نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و باید گفت که لینک سازی به طور حتم یکی از اصلی ترین اقداماتی است که کسب و کارها به آن نیاز دارند. از تاثیرات مهم لینک درونی آن است که افزایش ترافیک سایت را به همراه دارد.

اصول لینک سازی داخلی

  1. مدریت لینک های خروجی
  2. تدوین استراتژی لینکسازی داخلی
  3. شناخت مخاطب
  4. لینکدهی بر اساس کلمات کلیدی

مراحل لینک سازی داخلی

  1. شناخت مخاطب

برای آنکه بتوان لینک سازی هدفمند و مفیدی را انجام داد، اولین گام شناخت مخاطب است. باید مخاطبین سایت مورد بررسی قرار گیرند تا بتوان برای لینک سازی داخلی هرچه بهتر سایت برنامه ریزی انجام داد.

  1. دنبال کردن مخاطب

با توجه به این مسئله که هریک از مخاطبین رفتار خاص و ویژه ای دارند و نمی توان برای تمامی آن ها از یک روش مشخص استفاده کرد، باید لینک سازی را انجام داد. برای لینکسازی موثر باید مخاطبین دسته بندی شوند و متناسب با علایق و ترجیحات هریک لینک دهی در درون سایت انجام شود.

  1. تولید محتوای جذاب

برای جذب مخاطب باید محتوای جذاب تولید شود. محتوای جذاب محتوایی است که مخاطب را به سوی خود فرا می خواند و باعث می شود تا وی محتوا را دنبال کند.

  1. لینک سازی مرتبط

لینک سازی درونی زمانی اثربخش خواهد بود که کلمات کلیدی کسب و کار ارتقا یابد. برای این کار باید لینک سازی بر روی این کلمات انجام شود تا مسیر روشنی برای هدایت مخاطب نیز فراهم شود.

  1. فعالسازی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از بهترین راه های پیش رو برای جذب مخاطب هستند. از این رو با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مختلف و لینکدهی درون آن ها می توان افزایش ترافیک سایت را مشاهده کرد.

مزایای لینک سازی داخلی

  1. بالابردن ترافیک سایت
  2. کاهش بانس ریت (نرخ پرش)
  3. بالابردن بازدید سایت
  4. افزایش زمان حضور کاربرد در سایت
  5. بهبود تجربه کاربری
  6. افزایش بازدید از مطالی قدیمی

لینک سازی خارجی

لینک خارجی، به لینکی اطلاق می شود که به یک دامنه خارجی، ارجاع داده می شود. استراتژی لینکدهی خارجی از موثرترین و بهترین عوامل در کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو است. لینک های خارجی موجب افزایش اعتبار سایت می شوند و نقش بسیار مهمی در بهبود رتبه دارند.

ایجاد بک لینک با لینک خارجی کار بسیار دشواری است و برای انجام آن نیاز به تجربه و مهارت بالایی است. بهترین روش برای لینک سازی خارجی آن است که سایت های دیگر بدون پرداخت هزینه به سایت شما ارجاع داده شوند ولی این روش عملی نیست و باید برای بک لینک خارجی هزینه پرداخت شود. نکته مهم در این رابطه آن است که خرید و فروش لینک برای افزایش رتبه سایت خلاف قوانین گوگول است زیرا حقوق کاربران برای گوگل بسیار ارزشمند است و دوست دارد تنها محتواهای مفید در دسترس کاربران قرار گیرد.

استراتژی لینک سازی خارجی

  1. غنی سازی محتوا
  2. انتشار رپرتاژ آگهی
  3. تولید محتوای یونیک
  4. دنبال کردن سایت هایی با page authority بالا
  5. ایجاد بلاگ
  6. شبکه سازی اجتماعی

اصول و قواعد اینک سازی خارجی

  1. لینکدهی در سایت های مرتبط با حوزه کسب و کار
  2. استفاده از کلمات کلیدی
  3. لینک دهی به سایت های مختلف
  4. بهبود محتوای سایت
  5. عدم استفاده از تکنیک های کلاه سیاه

مزایا و اهمیت لینک سازی خارجی

لینک ها در سئو سایت نقش حیاتی ایفا می کنند و از همین جهت برخورداری از آن ها مزایایی را برای سایت به همراه دارد.

  1. افزایش قدرت وب سایت

زمانی که کاربران بتوانند محتوای مورد نظر خود را در وب سایت شما پیدا کنند، به مرور وب سایت شما به مرجع تبدیل می شود و به عنوان یک سایت قدرتمند از طرف موتورهای جستجو شناته خواهد شد.

لینک سازی خارجی
  1. دریافت لینک های متقابل

با قدرتمند شدن وب سایت می توان از سایت های همکار خواست تا لینک سایت های خود را درون سایت شما قرار دهند و متقابلا شما لینک سایت خود را درون سایت آن ها قرار دهید. با این روش بدون پرداخت هزینه می توانید از لینک های خارجی بهره مند شوید.

  1. ردیابی ترافیک وب سایت

زمانی که سایت هایی با ترافیک بالا به سایت شما ارجاع داده می شوند، بخش از ترافیک آن سایت به سایت شما انتقال پیدا می کند. گوگل این میزان ترافیک را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد که بر روی رتبه شما تاثیر خواهد داشت.

علاوه بر مزایا لینکدهی خارجی این اقدام برای سایت بسیار اهمیت خواهد داشت که عبارتند از:

  1. افزایش ترافیک سایت
  2. بهبود رتبه سایت
  3. افزایش بازدید از سایت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *