چرا طراحی سایت با وردپرس؟ 12 دلیل برای انتخاب وردپرس به عنوان محبوب ترین CMS جهان

طراحی سایت با وردپرس

امروزه با روی کار آمدن سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS‌) دیگر ساخت سایت کار پیچیده و دشواری نیست. با استفاده از سیستم‌های مدیریت شما می‌توانید به آسانی وب سایت خود را طراحی کنید، با این حال افرادی هم هستند که به استفاده از این سیستم‌ها اعتقادی ندارند و ترجیح می‌دهند که وب سایت‌شان کد نویسی شود. در میان تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس بسیار محبوب است زیرا این CMS امکان ساخت و طراحی سایت را به آسانی فراهم می‌آورد و می‌توان بدون داشتن دانش خاصی از آن استفاده کرد. در ادامه این مقاله با وردپرس و دوازده دلیلی که باعث شده تا این سیستم به محبوبیت‌ترین بستر برای ساخت سایت تبدیل شود، بیشتر آشنا خواهید شد. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید و با من همراه باشید.

چرا طراحی سایت با وردپرس

1. متن باز بودن وردپرس

متن باز بودن یک نرم افزار، مهم‌ترین ویژگی آن به حساب می‌آید زیرا این امکان را برای توسعه دهنده فراهم می‌آورد تا بتواند به راحتی تغییرات دلخواه خود را در آن اعمال کند و بستری متناسب با نیاز خود داشته باشد. با توجه همین موضوع متن باز وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید با توجه به نیاز خود هر قسمت را شخصی سازی کنید و وب سایت منحصربه‌فرد خود را داشته باشید.

2. محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا جهان

در فضای اینترنت میلیون‌ها وب سایت وجود دارد که بیش از 30 درصد از آ‌ن‌ها با استفاده از وردپرس ساخته شده‌اند. به طور کلی باید گفت در روز بیش از 500 سایت جدید با استفاده از وردپرس فعال می‌شوند و این مجموعه هر روز در حال گسترش است. با چنین استقبالی از سیستم مدیریت محتوا وردپرس می‌توان اطمینان حاصل کرد که این سیستم تا چندین سال آینده با قدرت پابرجا خواهد بود و با فعالیت‌هایی که توسعه دهندگان روی آن انجام می‌دهند، می‌توان شاهد افزایش ایمنی و قدرت سایت‌های ساخته شده با وردپرس باشیم.

به علاوه باید گفت که برای وردپرس بیش از 55 هزار افزونه رایگان و کاربردی وجود دارد که به راحتی با مراجعه به وب سایت WordPress.org می‌توان نسبت به نصب و اجرای آن‌ها اقدام کرد. همچنین در صورتی که برای آنچه شما به دنبال آن هستید، افزونه‌ای وجود نداشته باشد می‌توانید با کد نویسی و پرداخت هزینه برای ساخت افزونه مورد نیاز خود اقدام کنید.

3. امکان استفاده از وردپرس برای پروژه‌های مختلف

برخی بر این باور هستند که وردپرس تنها برای وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید بگویم این افراد به شدت در اشتباه هستند! حالا چرا؟ به علت آنکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه چیز تمامی است که از آن می‌توانید برای ساخت انواع پروژه‌ها استفاده کنید. به طور مثال شما می‌توانید با استفاده از وردپرس وب سایتی راه اندازی کنید و از طریق آن کلاس‌های مجازی اجرا کنید. همچنین می‌توانید فروشگاه اینترنتی همه چیز تمامی داشته باشید و محصولات یا خدماتی که دارید به صورت اینترنتی به فروش برسانید.

4. کاربری ساده وردپرس

استفاده و کاربری وردپرس بسیار ساده و آسان است و حتی اگر شما پیش از این وب سایتی ایجاد نکرده باشید، با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می‌توانید وب سایت خود را بسازید. برای شروع ساخت وب سایت با استفاده از وردپرس تنها نیاز به نصب یک یا دو افزونه و سپس ایجاد چند صفحه خواهید داشت. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید هر قسمت را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنید.

5. شما در استفاده از وردپرس تنها نیستید

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردم، تعداد افرادی برای ساخت وب سایت خود از وردپرس استفاده می‌کنند، روزبه‌روز در حال افزایش است و این افراد تنها برنامه نویسان نیستند و شامل افراد معمولی هم می‌شوند. شما می‌توانید با پیوستن به جامعه بزرگ علاقه‌مندان به وردپرس و شرکت در دورهی آن‌ها از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید این سیستم مدیریت محتوا اطلاع پیدا کنید و در صورتی که سوالی در رابطه با ساخت وب سایت دارید، از دیگران بپرسید.

6. گسترش بی حد و اندازه وب سایت با وردپرس

یکی از جنبه‌های مثبت استفاده از وردپرس آن است که این سیستم مدیریت محتوا می‌تواند همگام با کسب و کار شما رشد کند و قابلیت‌های بیشتری به مخاطبان ارائه دهد. زمانی که شما محتوای زیاد تولید می‌کند و روی سایت خود قرار می‌دهید، در نتیجه مخاطبان بیشتری وارد وب سایت شما می‌شوند و اگر از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده کرده باشید، هیچ نگرانی نباید بابت زیاد شدن مخاطبان داشته باشید زیرا وردپرس از پس ارائه خدمات به تمامی کاربران شما بر خواهد آمد.

7. برخورداری از تم‌ها و افزونه‌های متنوع

وردپرس امکانی را برای شما فراهم آورده تا بتوانید با توجه به حوزه فعالیت خود، تم مناسبی را انتخاب کنید و از تمامی آنچه به آن نیاز دارید، بهره‌مند شوید. همچین همانطور که اشاره شد، در وردپرس افزونه یا پلاگین‌های بسیار متنوعی قرار گرفته که استفاده از آن‌ها می‌تواند امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

8. نگهداری آسان وب سایت‌های وردپرس

یکی از موضوعات بسیار مهمی که خیلی‌ها از آن اطلاعی ندارند، آن است که وب سایت‌ها هم نیاز به نگهداری و حتی بازسازی دارند و باید به منظور اجرای چنین موضوعی هزینه پرداخت شود. به طور کلی معمولا هزینه نگهداری وب سایت‌هایی که به صورت اختصاصی کد نویسی می‌شوند، بسیار زیاد بوده و کار دشواری نیز است ولی نگهداری وب سایت‌های وردپرسی با هزینه کمتر و بسیار آسان‌تر انجام می‌شود. از جمله مواردی که برای نگهداری وب سایت وردپرسی باید به آن‌ها دقت کرد، عبارتند از:

  • بروزرسانی سیستم مدیریت محتوا
  • بروزرسانی افزونه‌ها و تم‌ها
  • مدیریت نظرات ( در صورتی که آن را فعال کرده باشید.)
  • برقراری امنیت کامل وب سایت
  • دریافت نسخه پشتیبان از وب سایت (Backup)
"طراحی

 

9. بهینه سازی ساده سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو SEO به معنای آن است که وب سایت شما می‌تواند از طریق موتورهای جستجوی مختلف مانند Google، Bing و غیره ترافیک دریافت کند. فعالیت‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان روی SEO وب سایت خود کار کرد. به طور کلی سئو به پلتفرمی که شما استفاده می‌کنید و محتوایی که تولید می‌کنید، مرتبط است و اگر می‌خواهید که وب سایت شما رتبه‌های خوبی را در موتورهای جستجو به خود اختصاص دهد، باید به این موضوع دقت کنید. در وردپرس پلاگین یا افزونه‌های مختلف و قوی برای سئو مانند Yoast SEO, All in One SEO Pack و The SEO Framework وجود دارد که با استفاده از آن‌ها بهینه سازی سایت بهتر انجام می‌شود.

10. امنیت بالا وردپرس

به طور کلی هیچ وب سایت یا سیستم مدیریت محتوایی صد در صد ایمن نیست. تهدید‌های امنیتی هر روز در حال گسترش هستند و نمونه‌های جدیدی از آن‌ها به وجود می‌آید و به همین دلیل استفاده از یک پلتفرم با امنیت بالا اهمیت پیدا می‌کند. در صورتی که وردپرس نصب شده روی سایت شما همیشه بروز باشد، می‌توان از بابت امنیت آن اطمینان حاصل کرد زیرا وردپرس دائم سیستم خود را به روز می‌کند تا از تهدیدها به دور باشد که در نتیجه شما با استفاده از آن یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود.

11. با وردپرس شما مالک اول و آخر وب سایت‌تان هستید

اینکه می‌گویند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا “self-hosted” یعنی اینکه شما می‌توانید وب سایت خود را روی هر هاست قرار دهید و مزیت آن، این است که شما وابسته به یک هاست نیستید. همچنین شما با ساخت سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید، هاست خود را تغییر دهید و هیچ کس نمی‌تواند برای وب سایت شما ادعای مالکیت داشته باشد.

12. بهترین گزینه برای وبلاگ نویسی

تا به اینجا درباره تمامی خصوصیات و مزیت‌های وردپرس صحبت کردیم، غافل از اینکه این سرویس، مناسب‌ترین سیستمی است که می‌توان از آن برای وبلاگ نویسی استفاده کرد. با استفاده از وردپرس این امکان برای شما فراهم آورده می‌شود تا بتوانید محتواها جذابی تولید کنید و در وب سایت خود قرار دهید. همچنین باید اشاره کنم که ویرایش‌گر این سیستم نیز بسیار ساده و کاربردی است و شما می‌توانید به آسانی نسبت به ویرایش پست‌های وبلاگ خود اقدام کنید.

سخن پایانی

در آخر باید بگویم که وردپرس از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوایی است که با استفاده از آن می‌توانید سایت دلخواه خود را در کمترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه راه اندازی کنید و به آسانی وارد دنیای مجازی و اینترنت شوید.

طراحی سایت وردپرس در اصفهان

اگر در اصفهان هستید و نیاز به طراحی سایت با وردپرس دارید، بهترین تیم را برای انجام اینکار انتخاب کرده اید. ما تجربه بسیار مفیدی در طراحی و ساخت وب‌سایت های وردپرس در اختیار داریم. برای سفارش و دریافت وقت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

اینجا کلیک کنید
تخفیف ویژه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *