۸ استراتژی سئو مقرون به صرفه و محلی برای مشاغل کوچک

سئو مقرون به صرفه و محلی

واضح‌ است که بیزینس های کوچک بودجه های عظیم فروشگاه های زنجیره ای را ندارند، اما هنوز بسیاری از تکنیک ها و استراتژی های SEO هستند که کسب‌وکارهای خرده‌پا می‌توانند آن‌ها را به کار گرفته و تأثیر‌شان را به طور تضمینی و مطمئن، بر بهینه سازی وب‌سایت خود ببینند. در برخی مواقع این استراتژی‌ها باعث می‌شود تا بتوانید با کسب و کارهای کوچک و متوسط، که در حوزه شما فعالیت دارند به خوبی وارد رقابت شوید.

در این مقاله استراتژی های سئو مقرون به صرفه و ارزانی را آموزش می‌بینید تا بتوانید سئو محلی و سئو کاملی را برای سایت خود پیاده کنید.

سئو مقرون به صرفه

در اینجا به چند مورد تأثیر‌گذار در سئو وب‌سایت اشاره می‌کنیم:
انعطاف‌ پذیری: بیزینس های کوچک‌تر می‌توانند چابک تر عمل کنند، سریع تر تصمیم بگیرند، و همچنین می‌توانند بدون نیاز به جلب اجازه سازمان ها، تغییرات و آپدیت‌های بزرگی را ایجاد کنند.
شخصیت: امروزه عموم مصرف‌کنندگان و مشتریان طرفدار کسب‌و‌کار‌‌های کوچک و محلی هستند. برای آن‌ها، محصول نهایی تولید شده توسط یک بیزینس کم‌تر شناخته شده دارای صلاحیت، بیش از قدمت اهمیت دارد.
تمرکز: بیشتر برند های معروف، با حجم وسیعی از مسائلی که باید به آن‌ها رسیدگی شود مواجهند، که این خودش موجی از پارامتر‌های مختلف را برای آنالیز و بررسی به همراه می‌آورد. در حالی که کسب‌و‌کار‌های کوچک‌تر، با تمرکز ویژه بر تکنیک های SEO معمولاً در رتبه‌های برتر موتورهای جست‌و‌جو ظاهر می‌شوند. این موضوع به لطف توانایی‌شان در تمرکز، فعالیت و پیشرفت در چند محدوده خاص به دست می‌آید.

حالا منظور از تمرکز ویژه یا “laser focus” در زمینه SEO‌ محلی چیست؟

در این بخش ما ۸ تا از مؤثر‌ترین راه‌ها برای پیشرفت در توانایی ارائه کسب‌وکارها و مشاغل محلی در بهینه سازی سایت‌شان برای موتورهای جستجو از جمله گوگل را پوشش می‌دهیم. تکنیک هایی که نیازی به خرج کردن تمام سرمایه شما ندارند.

استراتژی سئو

1. تا حد ممکن نظرسنجی کنید!

کیفیت، مقدار و سرعت نظرات آنلاین، اکنون بیش از هر زمان دیگری نقشی کلیدی در مشخص کردن رنک شما در Google’s Local Pack و Google Maps search results دارد.
بنابراین شما به دیدگاه نیاز دارید. حتی اگر بودجه و سیستمی برای کنترل و مدیریت نظرات و سازماندهی این مراحل ندارید، نگران نباشید. نکته به‌دست آوردن نظرات بیشتر، فقط در درخواست برای آن‌هاست. هرجا و هر زمان که میتوانید، نظرات کاربران را جویا شوید.
شما می‌توانید یک لینک کوتاه مانند bit.ly ایجاد کرده و در هر جایی استفاده کنید. در قسمت‌های مختلف دریافت پول، پاورقی ایمیل‌های تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ‌های خبری، فاکتور‌ها و….
راه‌حل قدیمی‌تر هم این است که در پایان عملیات کاربر در وب‌سایت، از او بخواهید که نظر خود را ثبت کند. باید فهمیده باشید که بیشتر این راه ها رایگان و مؤثرند و فقط کافیست که دسترسی های فعلی‌تان را به‌روز کنید. در هر صورت نکته حائز اهمیت این‌ است که به نظرسنجی ادامه دهید و از ترس فیدبک های منفی نترسید و متوقف نشوید.

2. تا میتوانید به بازخورد ها پاسخ دهید.

یکی از نکاتی که احتمال ارسال دیدگاه یک کاربر را افزایش می‌دهد، این است که پاسخ شما را به دیدگاه های دیگر ببینند. طبیعتاً وقتی کاربران احساس اهمیت و دیده شدن داشته باشند، بیشتر به نظر دادن تشویق می‌شوند.
اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان به همه نظرات پاسخ دهید اما اگر وقت ندارید،‌ تمرکزتان را روی کامنت هایی که سؤالی از شما می‌پرسند یا جزئیات زیادی را شامل می‌شوند، بگذارید. حواستان به انرژی و زمانی که کاربر برای ارسال چنین دیدگاهی صرف کرده باشد، و جوابی درخور به او بدهید.

3. اطلاعات مهم حوزه کسب‌و‌کار خودتان را به صورت کامل و فراگیر کسب کنید.

با‌ اینکه این مسئله به اندازه قبل در کسب‌و‌کار‌های محلی نقش کلیدی ندارد، اما همچنان در اختیار داشتن یه لیست بیزینسی مرتب و شامل تمامی نکات، نقش مهمی در پیشرفت الگوریتم جست‌و‌جو دارد.
مدیریت لیست‌های بیزینسی برای تکسب‌وکار‌های نوپا فوق‌العاده ساده و به‌صرفه می‌باشد. چرا‌که بیش از هرچیزی، نیازمند زمان است تا توانایی شما. می‌توانید مدیریت لیست‌تان را به یک آژانس سپرده یا از یکی از پلتفرم های موجود استفاده کنید. بررسی لیست پروفایل‌های بیزینسی‌، کاریست که هر کسب‌و‌کار محلی‌ای باید به آن رسیدگی کند.

4. با شرکت کردن در خیریه‌ها و مراکزی که در محل حضور شما وجود دارند، لینک‌های معتبر محلی دریافت کنید.

اهدا به خیریه‌های محلی،‌ احتمالا پرهزینه ترین تاکتیک این لیست است. اما بعدها با تأثیر مهمی که بر SEO محلی شما می‌گذارد، کاملاً جبران خواهد شد. لینک‌هایی که شما در محیط اطرافتان ایجاد می‌کنید، در الگوریتم موتور‌های جست‌و‌جو تأثیر حمایتی مهمی دارند. بنابراین ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.
اما وقتی حرف از ‘سرمایه گذاری’ می‌شود، صرفاً به معنای ‘ارتباط به دست آوردن’ نیست. خریدن لینک یا ارتباطات یک تاکتیک شناخته شده است که گوگل به وضوح منع کرده است. آن‌ها هزینه زیادی را صرف سرمایه‌گذاری کرده و در‌نتیجه نمونه لینک‌های خریداری شده را نادیده می‌گیرند.
این مسئله به وجود آوردن لینک را برای تمامی بیزینس‌ها سخت می‌کند. اما برای بیزینس‌های کوچک محلی به مراتب آسان‌تر است، چرا که چندان علاقه‌ای به وبسایت‌ هایی با قدرت دامنه بالا ندارند. آنچه تأثیر‌گذار است، میزان محلی بودن این لینک هاست.
مثلا اسپانسر شدن یک تیم ورزشی با حمایت افراد حاضر در آن منطقه که لینک آن کمکی به رنکینگ وب‌سایت شما نمی کند، برای آمازون مهم نیست. نکته اینجاست که این لینک نشان‌دهنده یک ارتباط و اعتماد میان شما و بقیه کسب و کارها در منطقه می‌باشد. برای مثال سال گذشته باشگاه سپاهان اصفهان، از برند اسنپ در اصفهان حمایت کرد و اسنپ نتیجه خوبی را دریافت کرد.
بنابراین یک بودجه کوچک برای حمایت از تیم های ورزشی محلی، اتفاقات،‌ و کار‌های خیریه داوطلبانه کنار گذاشته و از آن لینکی برای وبسایت خود بخواهید. در کل، اهمیت دادن به جامعه پیرامون، بهترین نکته برای پیشرفت رنکینگ محلی وبسایت شما می‌باشد.

5. تصاویر با‌کیفیتی برای پروفایل تجاری گوگل یا همان گوگل مپ خود آپلود کنید.

تلاش کنید یک تصویر واضح و مشخص که نمایش‌دهنده کلیات برند شما و همچنین محصول یا خدمتی که در آن منطقه ارائه می‌کنید است، برای پروفایل گوگل خود انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند دید بسیار مناسبی را به مخاطبان شما در این قسمت بدهد.

6. در قسمت Google My Business Q&As پرسش و پاسخ کنید.

ابزار پرسش و پاسخ گوگل به هیچ‌وجه ابزار تازه ای نیست اما بسیار کم و محدود از آن استفاده می‌شود. با اینکه فرصتی مناسب برای کسب‌وکارها، جهت جذب مخاطب فراهم می‌آورد.
نکته کلیدی اینست که منتظر کاربران نباشید تا سؤالی از شما بپرسند یا حتی بخواهید به این کار تشویق‌شان کنید. سعی کنید با use the Q&As yourself و ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ های جذاب، نوعی (frequently asked questions(off-website FAQ برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

7. اسم، آدرس و شماره تماس‌تان را به طور دائم روی وب‌سایت خود قرار دهید.

گذشته از المنت های مجازی مانند GMB و نظرات، چه فاکتور های دیگری در پیشرفت نتایج جست‌و‌جوی بیزینس محلی شما، تاًثیر گذار خواهد بود؟
اول از همه، قرار دادن اسم، آدرس و شماره تماس‌تان به طور دائمی و بر روی پیج های کلیدی وب سایت، الزامی‌ست. هم برای اینکه کاربر، بتواند به راحتی به اعتبار مکان بیزینس شما مطمئن باشد و همچنین به دلیل نکاتی که در قسمت اطلاعات بیزینس در GMB listing گفته شد، این نشان دهنده اعتبار وب سایت شماست. (استفاده از GMB لیست در ایران محدود شده است و در مقاله ای جدا به این موضوع خواهیم پرداخت.)
بیزینس هایی که خدمات اضطراری ارائه می‌دهند، مانند شرکت های لوله کشی، مبارزه با حشرات موذی، یا قفل ساز‌ها، باید اطلاعات تماس خود را در پربازدید ترین قسمت پیچ و شفاف ترین حالت ممکن قرار دهند، تا مشتریان ترسیده و هیجان زده بتوانند به راحتی تماس برقرار کنند.

8. FAQ Schema را به وب سایت خود اضافه کنید.

یکی از تاثیرگذار ترین المنت ها برای جلوگیری از SERPs ارگانیک FAQs ها هستند. بیزینس هایی با frequently asked questions)FAQ schema) شانس جلب توجه در نتایج جست‌و‌جوی ارگانیک را دارند. بدون این عملکرد، ممکن است در فرایند جذب مخاطب ضعیف ظاهر شوید.
چندان سخت نیست اما اگر نگران کد وب سایت خود هستید، این وب سایت را امتحان کنید و رایگان اسکیما کدهای سایت خود را بسازید. اگر از سیستم وردپرس هم استفاده می‌کنید از افزونه WP-Schema غافل نشوید.
امیدوارم به خوبی نشان داده باشم که پیشرفت SEO برای کسب‌وکار کوچکتان چندان هم پرهزینه نیست. موفق باشید و به ایجاد بیزینس‌های بیشتر ادامه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *