انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اجتماعی

تبلیغات اجتماعی

در ادامه مقاله 50 شیوه کاربردی برای به‌کارگیری در رسانه‌های اجتماعی به قسمت دوم مقاله میرسیم که بخش های سوم و چهارم ( انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اجتماعی ) را بیان می کند. بخش قبلی مقاله را می توانید از این قسمت ملاحظه بفرمایید.
بخش 3

انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی

 

زیبایی شبکه‌های اجتماعی در ارزش گفتگوی دوطرفه، بین برند‌ها و مصرف‌کنندگان است. با این ‌وجود برای محتوای تبلیغاتی که مستقیماً توسط سازمان منتشر می‌شود، توجه ویژه‌ای نیاز است. توجه داشته باشید که بهترین رویکرد را در انتشار محتوای شبکه‌های اجتماعی به‌کارگیرید.

شبکه‌های اجتماعی

21 –    هر شبکه اجتماعی را به‌عنوان نهادی جداگانه اداره کنید.

تلاش کنید مطالب گوناگون را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید همان محتوا را در رسانه‌های مختلف به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که از قابلیت‌های شبکه اجتماعی، به بهترین وجه استفاده می‌کنید و از شیوه رایج برای انتشار محتوا استفاده کنید. برای مثال، یک پست فیس‌بوکی نیاز نیست که کمتر از 140 کاراکتر باشد و می‌تواند شامل تصویری بزرگ‌تر از یک پست اینستاگرام باشد. در هر شبکه اجتماعی راهی برای ارتباط با خود قرار دهید، به‌این‌علت که هر شبکه اجتماعی، دارای شیوه‌های ویژه‌ای است که کاربران می‌توانند با پست‌های شما تعامل داشته باشند.

22-    همیشه یک گزینه برای اشتراک‌گذاری آماده کنید.

یکی از جنبه‌های مفید نشر در رسانه‌های اجتماعی، امکان انتشار ویروسی محتوا است. درواقع لازم نیست که پست شما به مرز 5 میلیون (یا میلیارد) بازدیدکننده، مانند نمایش‌های یوتیوب برسد. اگر 20 نفر با 1000 دنبال کننده، هرکدام از لینک‌های شما را بازنشر کنند، بازدید از پست شما به مرز 20،000 نفر رسیده است. ارسال خودکار مطلب به شبکه‌های اجتماعی به‌طور خودکار قابلیت بازنشر را دارد اما محتوای وب‌سایت به این‌گونه نیست. اطمینان حاصل کنید که همیشه راهی را برای مردم گذاشته‌اید که محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک‌گذارند.

23-    مجوزها و فرآیندهای تائید و انتشار را تنظیم کنید.

پیش از آغاز تعیین کنید که چه کسی چه مجوزهای برای انتشار دارد؟

تیم خود را به وجود آورید:

  • مدیران
  • انتشاردهندگان
  • نویسندگان
  • ویراستاران

بعضی از شبکه‌های اجتماعی، مانند فیس‌بوک، مجوز‌هایی را برای ادمین‌ها به وجود می‌آورند درحالی‌که بسیاری دیگر از آن‌ها، نیاز به کمک گرفتن از ابزارهای دیگر دارند. صرف‌نظر از اینکه چگونه این عمل را انجام می‌دهید، سلسله‌مراتب تأیید خود را طراحی کنید تا سازمان شما، دارای حسابرسی مناسب و امن باشد. این فرآیند به شما اطمینان می‌دهد تنها افرادی می‌توانند در شبکه‌های شما مطلب ارسال کنند که به آن‌ها دسترسی داده باشید.

24-    برای تلفن همراه محتوا بسازید

الگوریتم Mobile First Index

ما در اجتماعی زندگی می‌کنیم که به تلفن و تبلت‌ها بیش‌ازحد وابسته شده‌ایم. افراد به‌صورت افزایشی از تلفن همراه برای دسترسی به محتوای دیجیتالی و اجتماعی استفاده می‌کنند. با توجه به این موضوع، مسئولیت شما ساخت محتوایی باارزش برای تلفن همراه است که در ذهن باقی بمانید. اگر شما در حال ساخت یک وب‌سایت هستید، از این مسئله مطمئن شوید که این سایت به‌سادگی در موبایل قابل‌دسترس است و هرگونه قابلیت اضافی دیگر، مانند به اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی و کار بر روی تلفن همراه را داراست. سهولت در استفاده کلیدی اساسی است. هر میزان کار کمتری که کاربران برای دسترسی به محتوای شما بر روی تلفن همراه انجام دهند احتمال اینکه شما را دنبال کنند، بیشتر می‌شود.

25-    شب‌ها و تعطیلات آخر هفته را فراموش نکنید.

ممکن است که شما، از روز دوشنبه تا روز جمعه از ساعت 9 تا 5 عصر کارکنید اما جامعه شما جهانی است، پوشش دادن مناطق زمانی در سرتاسر جهان و ارزیابی شبکه‌های اجتماعی در خارج از ساعات کاری عادی، مسئله‌ای غیرقابل‌انکار است. در طول هر هفته، زمانی که پست‌های توییتری خود را ارزیابی می‌کنید یا ویدیو یوتیوب را مشاهده می‌کنید. همه این زمان‌ها را در نظر بگیرید، ازجمله شب‌ها و تعطیلات آخر هفته، این مسائل شما را قادر می‌سازد که محتوای خود را درزمانی برجسته کنید که بسیاری از برندهای دیگر محتوایی ارسال نمی‌کنند. به‌صورت مرتب در طول شب و آخر هفته، راه‌های تازه‌ای را برای برنامه‌ریزی محتوا بیابید تا از زمان‌هایی که افراد ممکن است توجه بیشتری داشته باشند، بهترین استفاده را ببرید. علاوه بر این، اگر منابع اجازه دهند، افزودن یک عضو دیگر به تیم شما در یک منطقه زمانی دیگر به‌منظور گسترش و پوشش دهی مطالب در یک‌زمان متفاوت راهگشا خواهد بود.

26-    از شبکه‌های اجتماعی موجود برای ارتقاء محتوای خود استفاده کنید.

توزیع و انتشار، یکی از بزرگ‌ترین مزایای ساخت شبکه‌های بزرگ اجتماعی است. شما محتوای زیادی برای به اشتراک‌گذاری دارید، پس از شبکه‌های اجتماعی خود برای انجام این کار استفاده کنید. عنوان‌های گوناگون و پست‌های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی تأثیرگذاری بیشتری دارد و ترافیک شما را افزایش می‌دهد. برای مثال از اینفوگرافیک‌ها، محتوای ایمیل‌ها یا سؤالات متداول استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که اگر همیشه شما تولیدکننده محتوا باشید، ممکن است مردم از عمل شما خسته شوند.

27-    از اطلاعات خود استفاده کنید تا تعیین کنید چه چیزی مؤثر است.

هر کس می‌تواند درباره بهترین زمان برای انتشار محتوا، بهترین محتوا، بهترین نوع پست و بهترین شیوه تعامل به شما چیزی بگوید؛ اما فقط شما داده‌هایی در اختیار دارید تا این تصمیم را برای برند خود بگیرید. تست A/B را برای استراتژی انتشار خود انجام دهید و سپس بعد از جمع‌آوری کافی نمونه‌ها، ارزیابی کنید که بهترین رویکرد برای شما چیست. هرگز تست کردن را متوقف نکنید و بهترین شیوه‌ها را برای توسعه کار خود به کار گیرید.

28-    یک تقویم محتوایی تنظیم کنید و آن را با سایر اهداف بازاریابی هماهنگ کنید.

سازمان شما ممکن است، چندین تقویم بازاریابی مختلف داشته باشد. ممکن است یک تقویم بازاریابی وجود داشته باشد که کمپین‌های بازاریابی گسترده را پوشش دهد یا تقویمی که سرمقاله‌های روز و موضوعات مرتبط با صنعت را پوشش دهد. علاوه بر این، ممکن است یک تقویم محتوایی داشته باشید تا بتوانید برای پست‌های وبلاگ‌ها، اهداف محتواها در مقیاس بزرگ و یک محتوا برای نشر اجتماعی برنامه بریزید. اطمینان حاصل کنید که این تقویم‌ها از یکدیگر مجزا نیستند. تقویم انتشار محتوای اجتماعی، باید سایر اهداف بازاریابی شما را منعکس کند. لازم نیست که آن‌ها، دقیقاً با یکدیگر مطابقت داشته باشند؛ اما شما نمی‌خواهید که بیش‌ازحد از بقیه سازمان‌ها دور بمانید، یا زمان زیادی را برای رسیدن به اهداف تجاری خود طی کنید.

29-    کد‌های ردیابی را در لینک‌ها پیاده‌سازی کنید.

اختیار اجتماعی یک ‌راهکار مؤثر برای محک زدن بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) برای نشر محتوای اجتماعی است. ما درباره ROI در بخش ارزیابی بیشتر صحبت می‌کنیم اما ارسال لینک‌هایی با کد‌های ردیابی به همراه محتوای منتشرشده می‌تواند بسیار سودمند باشند. این کد ردیابی پس‌ازاین مرحله، به یک پایگاه داده کلی بازگردانده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا شبکه‌های اجتماعی را که بیشترین میزان ترافیک را دارا هستند، ردیابی و ملاحظه کنید. از این داده‌ها به‌عنوان راهنمایی برای استراتژی پست محتوا و حرکت روبه‌جلوی کمپین‌های بزرگ بازاریابی استفاده کنید.

30- از تست پلتفرم‌ها و محتواهای متفاوت نترسید.

رسانه‌های اجتماعی، همیشه در حال تغییر هستند و راه‌های جدیدی برای ارتباط با مصرف‌کنندگان به ما ارائه می‌دهند. شبکه‌های اجتماعی، به‌صورت مداوم با سیستم‌عامل خود تغییر می‌کنند و شبکه‌های جدید هرماه پدیدار می‌شوند؛ اما نگران نباشید و به دنبال فرصتی باشید تا پلتفرم‌های جدید را برای کسب‌وکار خود به‌کارگیرید. با انجام کار‌های خلاقانه، ممکن است یک شبکه اجتماعی جدید با ویژگی‌های اجتماعی خاص به‌منظور پیشبرد مسائل تجاری خود پیدا کنید.

بخش 4

تبلیغات اجتماعی

 

تبلیغات اجتماعی

دستیابی به انتشار طبیعی و ویروسی فوق‌العاده است، اما در بازار رقابتی رو به رشد، برای توجه مصرف‌کنندگان، پرداخت هزینه برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بخشی از استراتژی هر رسانه اجتماعی است. به‌صورت کلی، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، بخش مهمی از هر استراتژی در رسانه‌ها به شمار می‌آیند. در اینجا، چند نکته درباره نحوه شروع و به دست آوردن بیشترین درآمد از تبلیغات وجود دارد.

31- در ابتدا اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

برخلاف اشکال دیگر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی شامل پول نیز می‌شود. این مسئله واضح به نظر می‌رسد اما به این معنی است که اگر نتیجه‌ای نگرفتید، خطر بیشتری وجود دارد، یعنی بودجه تبلیغاتی شما درگیر است؛ بنابراین پیش از اینکه آغاز به کارکنید، به دلایلی که می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و چیزی که می‌خواهید از آن استخراج شود، خوب فکر کنید. با اهداف روشن، می‌توانید درصورتی‌که کارها انجام نشد تنظیمات بهتری را انجام دهید و درک بهتری از موفقیت یا شکست‌ خود داشته باشید.

32- بودجه‌های روزانه و کلی را برای کمپین‌های خود محاسبه کنید

بسته به شبکه اجتماعی که در آن تبلیغ می‌کنید هزینه‌ها متفاوت است. برای مثال فیس‌بوک، از یک سیستم پیشنهاد قیمت استفاده می‌کند که در آن رقابت‌پذیرترین پیشنهادات حق انتشار تبلیغات برای کاربران را به دست می‌آورد. مشخص کردن بودجه برای کل یک کمپین و همچنین به‌صورت روزانه، به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرید که کدام تبلیغات را انجام دهید. این مسئله، همچنین به شما اجازه می‌دهد به‌صورت تقریبی به شرایط روزانه خود نگاه کنید و هم‌زمان، آن‌ها را با قابلیت‌های پرداختی خود منطبق ‌کنید.

33- کمپین‌های اجتماعی خود را در دیگر ابتکارات تبلیغاتی جای دهید.

ممکن است زمانی بخواهید تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را جدا از سایر طرح‌های بازاریابی قرار دهید و این مسئله، به‌خودی‌خود بسیار هم خوب است؛ اما به‌احتمال‌زیاد، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی شما با سایر طرح‌های رسانه‌ای تلفیق می‌شود. برای ایجاد انسجام، اطمینان حاصل کنید که خلاقیت، پیام‌رسانی و هدف‌گیری شما با سایر تبلیغات سنتی هماهنگ و همگام است. این مسئله، ممکن است در ابتدا ساده به نظر آید اما بخش‌های گوناگون یا آژانس‌های خرید رسانه‌ای، ممکن است به جنبه‌های مختلف تبلیغاتی بپردازند، بنابراین این نکته مهم است که همه افراد را در یک مکان قرار دهیم تا برنامه‌ها و دارایی‌های خود را به اشتراک بگذارند.

34- پژوهش در طرح‌های تبلیغات اجتماعی

هر شبکه اجتماعی بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد دارای قابلیت‌های تبلیغاتی گوناگون است. برای مثال، یک کمپین ویدئویی در یوتیوب تأثیرگذار است درحالی‌که یک لینک در یک مقاله ممکن بهتر است در توییتر یا لینکدین به‌روزرسانی شود. صرف‌نظر از بهترین پلتفرم برای کمپین‌های خود، با گزینه‌های مختلف آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

35- گزینه‌های هدفمند موجود را با اهداف تبلیغاتی خود همسو کنید.

بخشی از جذابیت تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به دلیل گزینه‌های هدفمند موجود است. قرار دادن محتوا در برابر افراد مناسب، در هیچ کجا به‌سادگی رسانه‌های اجتماعی نیست. پیش از اینکه شروع به فعالیت کنید، هدف‌ خود را در نظر بگیرید. می‌خواهید افرادی را انتخاب کنید که قبلاً به شما علاقه نشان داده‌اند؟ آیا ترجیح می‌دهید که مشتریان جدیدی را جذب کنید؟ آیا به دنبال یک افرادی ویژه هستید؟ یا شاید شما در حال برنامه‌ریزی برای یک شهر ویژه هستید و می‌خواهید به مردم آن منطقه نگاهی داشته باشید. همه این گزینه‌ها و بیشتر، با تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است.

36- تست کنید

شرکت‌هایی که روی تبلیغات پیشرفته خود تمرکز می‌کنند نیز از تستA/B برای بهبود نتایج خود بهره می‌برند. بهترین شیوه برای تعیین موفقیت، این است که دو گروه کوچک داشته باشید و نسخه‌های مختلف محتوای مشابه تبلیغاتی را به آن‌ها نشان دهید. محتوایی که بهتر عمل می‌کند، همان چیزی است که برای تعادل در فهرست مورداستفاده قرار می‌گیرد. مطمئن شوید که متغیر به یک المنت مانند عنوان، تصویر یا تماس محدود است نه همه این موارد. شما می‌توانید گروه خود را با هدف‌گیری به وجود آورید اما باید از این مسئله مطمئن شوید که تعداد مخاطبان انبوه و کافی در اختیار دارید تا ارزش وقت و تلاش داشته باشد. سعی نکنید با اهداف خود خیلی سرسختانه برخورد کنید. تبلیغات شما به‌شدت تحت تأثیر تعداد افرادی که آن‌ها را مشاهده می‌کنند، قرار می‌گیرد.

37- تا جایی که ممکن است روند را خودکار کنید.

بازاریابان با الگوریتم‌های خودکار کار تبلیغات را به سهولت انجام می‌دهند. این تبلیغات شامل انواع گوناگونی از تبلیغات آنلاین مانند پرداخت با یک کلیک و بنرهای گوگل می‌شوند. مرحله بعدی استفاده از تبلیغات اجتماعی بهره‌گیری از یک پلتفرم برای بهینه‌سازی تصمیم‌ها بر اساس عملکرد است. اگر یک آگهی مشارکت و کلیک زیادی دریافت کند، بودجه می‌تواند به‌صورت خودکار در راستای آن افزایش یابد. به همین صورت یک آگهی که عملکرد پایینی دارد کنار گذاشته می‌شود. لازم نیست که درباره کمپین‌هایی که در اواسط شب از کنترل خارج می‌شوند، نگران باشید. علاوه بر نشان دادن آگهی‌های مناسب، در زمان مشخص و به افراد معین، تبلیغات اجتماعی خودکار، داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل بهتری را ارائه می‌دهند. این مسئله به شما بینش عملی‌تری درباره کمپین‌های شما می‌دهد و درنهایت عملکرد تبلیغات اجتماعی را بهبود می‌بخشد.

38- زمان روز و برنامه‌ریزی را فراموش نکنید.

چیزی که اهمیت دارد این است که شب‌ها و تعطیلات آخر هفته را در زمان نشر مطالب فراموش نکنید، زمان‌بندی می‌تواند همه‌چیز را برای اثربخشی تبلیغ اجتماعی شما تحت‌الشعاع قرار دهد. بعضی از آزمون‌ها، برای تعیین بهترین زمان برای تأثیرگذاری تبلیغات شما نیاز هستند، هرچند ممکن است بعضی از زمان‌ها برای انتشار تبلیغات بدیهی باشند. برای مثال، اگر نام تجاری شما، یک زنجیره فست فود و یا یک فروشگاه ساندویچی باشد، ممکن است بخواهید یک ساعت قبل از ناهار یا شام تبلیغ کنید، زمانی که مردم بیشتر به فکر غذا خوردن هستند. نگاهی به زمان‌ها و روز‌هایی بیندازید که مردم بیشتر درگیر تبلیغات شما هستند و اگر حس می‌کنید نمونه شما به‌اندازه کافی بزرگ است، بیشترین بودجه خود را به آن زمان‌ها اختصاص دهید.

39- معیار‌هایی را تعیین کنید که بهترین وضعیت کمپین‌های شما را نشان دهند.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به شما داده‌های ارزشمندی می‌دهد؛ زیرا شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند فعالیت‌های گوناگونی را که توسط کاربران انجام می‌شود، پیگیری کنند، آن‌ها اغلب گزارش‌های تحلیلی نیرومندی نیز ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند تا اثربخشی کمپین تبلیغاتی خود را تعیین کنید. پیش از اینکه آغاز به کارکنید، فهرستی از معیار‌های مهم را ایجاد ‌کنید تا بتوانید با دقت بیشتری آن‌ها را نظارت و ارزیابی کنید. این مسئله به هدف تبلیغاتی که پیش از شروع آن را تنظیم کردید، نزدیک‌تر است. با پیشرفت کمپین، تغییراتی را برای بهینه‌سازی نتایج این معیارها انجام دهید یا تعیین کنید که آیا این شاخص‌ها، بهترین معیار‌های موفقیت برای شما تلقی می‌شود یا خیر.

40-  ریتم تحلیلی خود را به وجود آورید.

کمپین‌های تبلیغاتی پروژه‌هایی نفس‌گیر هستند و نیازمند نظارت و تنظیم دقیق هستند. تنها راه تعیین تنظیمات موردنیاز، این است که نتایج خود را به‌صورت منظم ارزیابی کنید. یک جلسه منظم با ذی‌نفعان مربوطه برای عملکرد بهتر کمپین، برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر همه‌چیز بر اساس برنامه انجام شود، خوب است که همه این موارد را در همان صفحه ارائه دهیم. قرار گرفتن در یک روند، اشتراک‌گذاری داخلی را بسیار ساده می‌کند، زیراکسانی که درگیر هستند، به‌صورت منظم عملکرد کمپین را به‌روزرسانی می‌کنند.

 

ادامه مقاله را می توانید در قسمت سوم از آدرس زیر دنبال بفرمایید:

قسمت اول را می توانید از آدرس زیر دنبال بفرمایید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *