سئو اینستاگرام چیست ؟ بهترین راهکار برای ورود به اکسپلور

سئو اینستاگرام

شاید شما هم من باشید و صبح اولین کاری که می‌کنید، چک کردن اینستاگرام‌تان باشد و شب نیز با مرور پست‌ها و استوری‌ها چشم‌های خود را ببندید. این نرم افزار محبوب امروزه به عضو جدا نشدنی از تلفن‌های همراه تبدیل شده و همه ما حداقل چند دقیقه در روز را صرف این اپلیکیشن می‌کنیم. با توجه به محبوبیتی که این اپلیکیشن میان همه پیدا کرده، بهینه سازی آن نیز چند وقتی است که به بحث داغی تبدیل شده و بسیاری در حال فعالیت در این زمینه هستند. بهینه سازی یا همان سئو اینستاگرام افزایش تعامل را به همراه دارد که از موارد تاثیر گذار روی آن متن محتوا، عکس‌ها، هشتگ‌ها و … هستند که در ادامه به صورت کامل آن‌ها را توضیح می‌دهم.

جستجوی کلمات کلیدی در اینستاگرام بدون نیاز به هشتگ

از واسط ماه نوامبر سال 2020 اینستاگرام طی بروزرسانی جدید خود اعلام کرد که کاربران انگلیسی زبان در شش کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا و ایرلند می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی و بدون نیاز به هشتگ جستجوی محتوای مورد نظر خود را انجام دهند. این بروزرسانی جدید اینستاگرام امکانی را فراهم آورده تا شما دیگر محدود به جستجو میان افراد یا هشتگ‌ها نباشید و جستجو میان پست‌ها نیز امکان پذیر شده است.
به این مثال دقت کنید، در صورتی که کلمه snake plant‌ را در قسمت جستجو وارد کنید، هم هشتگ‌ها و هم پست‌های مرتبط با آن برای شما نشان داده می‌شود. در صورتی که روی پست کلیک کنید، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که تمامی محتواهای آن مربوط به این گیاه است.
با توجه به آنچه وب سایت Verg اینستاگرام اعلام کرده فاکتورهای بسیاری مانند نوع محتوا، کپشن، زمان ارسال و موارد دیگر در نمایش محتوا در اکسپلور تاثیر خواهد داشت و متناسب با نیاز مخاطب باکیفیت‌ترین محتوا برای او نمایش داده می‌شود.

کلمات کلیدی اینستاگرام

روش‌های بهینه سازی اینستاگرام

خب! با توجه آنچه در بالا آن را توضیح دادم، می‌توانیم دریابیم که جستجو کلمات کلیدی و سئو اینستاگرام مسئله جدی بوده که برای پیاده‌سازی آن باید قدم‌های درستی برداشته شود.

1. بهینه کردن پروفایل برای جستجو در اینستاگرام

پروفایل بخش مهمی از اکسپلور اینستاگرام را تشکیل می‌دهد ولی اینکه اینستاگرام چه پروفایلی را به مخاطب سریع‌تر نشان می‌دهد، تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند سایر افرادی که فرد دنبال می‌کند، افرادی که آن‌ها جستجو می‌کند و محتواهای آن‌ها را لایک می‌کند، متفاوت خواهد بود. جستجو در اینستاگرام در طی بروزرسانی جدید انجام شده، مانند گوگل است و در صورتی که مخاطب کلمه کلیدی را جستجو کند، اینستاگرام مرتب‌ترین و مفید‌ترین نتایج را به او نمایش می‌دهد.

سئو اینستاگرام

در صورتی که تمایل دارید روی یک محصول خاص فعالیت کنید، بهتر است نام کاربری خود را نام خدمت یا محصول انتخاب کنید تا مانند یک کلمه کلیدی در اینستاگرام به بهبود نمایش پیج شما در نتایج جستجو کمک کند.

در صورتی که نام کاربری مورد نظر شما قبلا استفاده شده و موجود نبود، می‌توانید نام خود را به نام محصول یا خدمت مورد نظر تغییر دهید تا آن نیز مانند یک کلمه کلیدی عمل کند. پیاده‌سازی این کار شانس نمایش شما در جستجوی اینستاگرام را بسیار بالا می‌برد.

بیو اینستاگرام از قسمت‌های بسیاری مهمی که در این قسمت نیز باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به کار ببرید. حتی توصیه می‌کنم که از چند هشتگ مرتبط با زمینه فعالیت خود نیز در قسمت بیو استفاده کنید تا از طریق راحت‌تر در دسترس مخاطبین قرار گیرد. نوشتن بیو مرتبط با کسب و کار به خزنده‌های اینستاگرام نیز کمک کرده تا بتوانند راحت‌تر پیج شما را بررسی کنند.

2. نوشتن کپشن مرتبط و با کیفیت

الگوریتم جدید اینستاگرام به گونه‌ایی است که روی آنچه شما در کپشن عکس‌های خود قرار می‌دهید، نیز حساسیت داشته و متوجه استفاده کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در کپشن می‌شود. پس نوشتن کپشن مرتبط با کسب و کار این امکان را برای پیج شما فراهم می‌آورد تا بتوانید در اکسپلور اینستاگرام جا پیدا کنید.

نیازی نیست که کپشن طولانی باشد زیرا بسیاری از کاربران حوصله خواندن متون بلند را نداشته و به همین دلیل از روی پست شما ممکن است، گذر کنند ولی می‌توانید کپشن را جذاب، کاربری و مرتبط با نیاز کاربر و همچنین متناسب با تصویر قرار گرفته، بنویسید.

کپشن اینستاگرام

3. استفاده از هشتگ‌ها مانند کلمات کلیدی

استفاده از هشتگ‌های هدفمند و البته مرتبط در پست‌ها و استورها یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطبان جدید و بهبود سئو اینستاگرام است و به طور حتم تعامل بیشتر و دنبال کنندگان بیشتری را به همراه خواهد داشت. هشتگ‌ها مانند کلمات کلیدی در جستجوی گوگل هستند که از طریق آن‌ها مخاطب می‌تواند شما را پیدا کرده و دنبال کند. اولین قدم برای مشاهده تاثیرات استفاده از هشتگ‌های مناسب آن است که پیج شما به صورت عمومی تنظیم شده باشد تا با قرار دادن هشتگ پیج شما در میان محتواهایی با همین هشتگ قرار گرفته و از این طریق مخاطب امکان تعامل با شما را پیدا می‌کند.

اما هشتگ‌ها کاربردهای بیشتری از این دارند و از آن‌ها می‌توانید برای ایجاد یک جامعه، اجرای کمپین، تحقیق درباره مخاطبان خود و مواردی از این قبیل استفاده کنید. با توجه به کاربردهای متفاوت و مهمی که هشتگ‌ها دارند، داشتن یک استراتژی مشخص و واضح برای استفاده از آن‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

4. نوشتن توضیحات عکس Alternative Text

نوشتن توضیحات عکس از مهم‌ترین مواردی است که به سئو اینستاگرام کمک می‌کند. با نوشتن توضیحات عکس مرتبط و صحیح می‌توانید راه خود برای ورود به اکسپلور اینستاگرام را باز کنید. نکته قابل توجه درباره نوشتن توضیحات عکس آن است که در صورت کندی سرعت اینترنت و ناتوانی آن در نمایش عکس‌ها، توضیحات به مخاطب نشان داده می‌شود و از این طریق او از محتوای قرار گرفته در پیج شما اطلاع پیدا می‌کند. توضیحات عکس را هم می‌توان در زمان بارگذاری تصاویر و هم در صورت انتشار با کلیک روی گزینه ویرایش به عکس اضافه کرد.

برای اضافه کردن توضیحات عکس در زمان انتشار آن کافی است، گزینه Advanced Settings را انتخاب کرده و با انتخاب Alternative Text نسبت به نوشتن توضیحات اقدام کنید.

Alternative Text

توضیحات عکس

5. تک گذاری صحیح

تگ‌ها در اینستاگرام مانند بک لینک‌ها در وب سایت هستند که با استفاده صحیح از آن‌ها می‌توان شاهد بهبود سئو اینستاگرام بود. زمانی که فردی شما را روی پست یا استوری خود تگ می‌کند، افراد زیادی می‌توانند آن را مشاهده کنند و از این طریق وارد پیج شما خواهند شد. برای اینکه بتوانید در پست و استوری‌های دیگران قرار گیرد، باید محتوای ارزشمند و مفیدی تولید کنید که از امکان وایرال شدن برخوردار باشد. تگ شدن شما در پست‌های مختلف در اینستاگرام مانند رای اعتمادی می‌ماند که از سایرین دریافت کرده‌اید و این به شما کمک می‌کند تا اینستاگرام به پیج شما اهمیت بیشتری دهد و راه برای ورود به اکسپلور را برای شما آسان‌تر کند.

6. بررسی View Insights و Insights

همانطور که می‌دانید برای اینکه بدانیم وضعیت وب سایت در گوگل چگونه است، می‌توانید از گوگل کنسول استفاده کنیم. در اینستاگرام نیز امکانی به نام Insights وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره تعداد مخاطبان اضافه شده، درصد تعامل و همچنین رشد پیج در هفت و سی روز گذشته به دست آورید و از این طریق متوجه شوید که چه نوع پستی و در چه ساعتی از روز بهترین بازخورد را داشته است.
یکی از امکانات دیگر در اینستاگرام وجود View Insights زیر تمام پست‌های قرار گرفته در پیج است که اطلاعات مختلفی مانند میزان تعامل پست، تعداد افراد جذب شده از طریق این پست، تعداد افرادی که پست را از طریق هشتگ بازدید کرده‌اند، تعداد افرادی که پست از اکسپلور پیج را مشاهده کرده‌اند، تعداد افرادی که پست را از طریق محل جغرافیایی بازدید کرده‌اند و … به دست آورید. از طریق مشاهده و تحلیل این داده‌ها می‌توانید متوجه شوید که پست تولید شده از نظر مخاطب مفید بوده یا نه تا بتوانید پست‌های مناسب‌تری تولید کرده و در پیج خود قرار دهید.

insights

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *