گزینش و انتخاب بهترین کلمات کلیدی در تولید محتوا

بهترین کلمات کلیدی در تولید محتوا

همیشه تولید محتوا به ظاهر رویایی، رتبه رویایی در گوگل به همراه ندارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان حسابرس‌های دقیقی ریز و درشت محتوا را از فیلترهای سخت خود عبور می‌دهند و به این شکل مانع از رنکینگ یا رتبه‌گذاری غیرعادلانه وب‌ سایت‌ هایی می‌شوند که از هر راهی سعی دارند استانداردهای گوگل را دور بزنند؛ خصوصا سواستفاده از کلمات َکلیدی رقبا که پرجستجوتر هستند.

گزینش و انتخاب بهترین کلمات کلیدی در تولید محتوا از دشوارترین مراحل انتشار مطلب در سایت است. از یک طرف باید به دنبال کلمات کلیدی بیش‌تر جستجو شده باشیم که رقبا بارها و بارها از آن‌ها استفاده کرده‌اند و از طرف دیگر باید اصل خلاقیت را حین تولید محتوا رعایت کنیم. با این حال همواره راه چاره‌ای برای از میان برداشتن این موانع وجود دارد.

هدفگذاری کلمات کلیدی در محتوا

به طور معمول 3 معیار مهم در هدفگذاری کلیدواژه‌ها دنبال می‌شود:

  1. فروشی که از طریق آن کلمه تامین می‌شود
  2. محبوبیت کلمه کلیدی نزد مشتریان
  3. در دسترس بودن کلمه کلیدی برای کاربر

کلیدواژه ‌های پولی در تولید محتوا

اولین و پرکاربردترین کلیدواژه ‌ها کلماتی هستند که به نحوی با مسائل مالی مرتبط می‌شوند. مثل \”خرید کیف چرم\” یا \”لپ تاپ ارزان\”.

کلیدواژه‌های پولی اکنون محبوبیت خیلی بیش‌تری نسبت به گذشته یافته‌اند؛ چون میزان خرید اینترنتی بیش از قبل شده و تمایل به خرید غیرحضوری نیز بالا رفته است. طبیعی است اگر وب‌سایت‌های فروشگاهی بیش‌تر به سمت کلیدواژه‌های پولی تمایل داشته باشند.

کلیدواژه ‌های غیرپولی در تولید محتوا

هر نوع کلمه‌ای که در دسته‌بندی اول قرار نگیرد در زمره کلیدواژه‌های غیرپولی در تولید محتوا می‌باشد. به دلیل گستردگی کلیدواژه‌ها در هر موضوع معمولا کلمات غیرپولی را بر اساس دو فاکتور زیر انتخاب می‌کنند:

  1. هدف کاربران: برای شناخت هدف کاربران نویسنده محتوا خود را به جای کاربر قرار می‌دهد، نیازهای احتمالی او را در نظر می‌گیرد و مطابق با همین نیازها به انتخاب بهترین کلیدواژه می‌پردازد
  2. شهرت کلیدواژه در موتورهای جستجو: گوگل بهترین راهنما برای انتخاب کلمات کلیدی است. کافی است یک کلمه را در گوگل تایپ کنید تا گوگل بر اساس شهرت کلیدواژه‌ها بهترین ترکیب را به شما معرفی کند؛ هر چند که این روش کافی نیست

کلمات کلیدی در تولید محتوا پنجره‌ای هستند که به روی اهداف و خواسته‌های کاربران باز می‌شوند. هم اکنون ابزار Google Trends بهترین و در دسترس‌ترین ابزار برای کاربران است تا بتوانند گزارش تغییر و تحولات در استفاده از کلیدواژه‌ها توسط کاربران را به صورت لحظه‌ای دریافت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *