بهترین افزونه کش وردپرس؛ معرفی ۵ افزونه برتر Cache WordPress

بهترین افزونه کش وردپرس

افزایش سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در ارتقای کیفیت سئو سایت است. وقتی کاربر وارد یک سایت می‌شود، مایل است که در کمترین زمان ممکن به خواسته‌اش دست پیدا کند. اگر به هر دلیلی زمان زیادی از او تلف شود تا مطالب سایت بارگذاری شود، قطعا موجب نارضایتی او خواهد شد. گوگل هم که برای رضایت کاربران در جستجوهای اینترنتی اهمیت بسیار زیادی قائل است، سرعت لود شدن سایت‌ها را به‌عنوان یک معیار مهم برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر گرفته است. در ادامه قصد داریم به معرفی 5 مورد از بهترین افزونه کش وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید.

کش وردپرس چه نقشی را ایفا می‌کند؟

کش در زبان فارسی به نام حافظه موقت شناخته می‌شود. وقتی صحبت از کش وردپرس می‌شود، منظور این است که بخشی از اطلاعات سایت‌ها در حافظه رایانه یا موبایل شما ذخیره می‌شود. در واقع بخش‌هایی از صفحه سایت توسط مدیران آن تعیین می‌شود به‌گونه‌ای که وقتی کاربری وارد سایت می‌شود، آن بخش از اطلاعات موجود در صفحه داخل حافظه موقت مرورگر برای زمان مشخصی باقی بماند.
به این ترتیب وقتی در دفعه‌های بعد کاربر وارد سایت می‌شود، سرعت بارگذاری اطلاعات صفحه بالا می‌رود؛ چراکه در عمل بخشی از اطلاعات درون مرورگر ذخیره شده است و به محض ورود به سایت، بارگذاری می‌شوند. به این ترتیب سرعت لود شدن سایت افزایش پیدا می‌کند.

معرفی بهترین افزونه کش وردپرس

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از سایت‌ها در کشور ما و سایر کشورهای دنیا مبتنی بر پنل مدیریت وردپرس راه‌اندازی می‌شوند. وردپرس مخزنی از افزونه‌ها را در اختیار سایت‌ها قرار می‌دهد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. در همین راستا چندین افزون کش وردپرس نیز در این مخزن در اختیار کاربران قرار دارد. اما واقعیت این است که همه این افزونه‌ها عملکرد یکسانی ندارند. باید ابتدا نوع سرور سایت خود را بررسی کنید و در ادامه افزونه‌ای را انتخاب کنید که با سرور سازگاری دارد. در همین راستا در اینجا قصد داریم تا 5 مورد از بهترین افزونه کش وردپرس را معرفی کنیم.

کش وردپرس

1. افزونه w3 total cache

اگر به دنبال معروف‌ترین و پر استفاده‌ترین افزونه کش وردپرس هستید، بدون شک باید به سراغ افزونه w3 total cache بروید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعداد نصب فعال این افزونه در سراسر دنیا از یک میلیون عبور کرده است. این سایت به طور میانگین موفق شده است که حدود 21 درصد سرعت لود شدن سایت‌ها را افزایش دهد که در نوع خود عدد بسیار قابل توجهی است. از نظر زمانی هم تقریبا چیزی در حدود 0.65 ثانیه سرعت بارگذاری سایت‌ها را ارتقا داده است.

آنچه باعث شده است w3 total cache لقب بهترین افزونه کش وردپرس را به خود اختصاص دهد، قابلیت‌های دیگری است که برای سایت‌ها به ارمغان می‌آورد. از جمله می‌توان به کاهش زمان اجرای دیتابیس، فراهم آوردن امکان فشرده‌سازی فایل‌های CSS، HTML و JS و بهینه‌سازی کش برای SSL وردپرس است.

2. افزونه WP-FFPC

یکی دیگر از بهترین افزونه کش وردپرس، WP-FFPC است که در عین سادگی می‌تواند کش سایت‌ها را بر مبنای روش‌های گوناگونی انجام دهد. در نتیجه سازگاری بسیار مناسبی با انواع سرورهایی دارد که سایت‌ها مبتنی بر آن‌ها راه‌اندازی شده‌اند. البته تعداد نصب فعال آن به هیچ عنوان با افزونه w3 total cache قابل مقایسه نیست. گاهی اوقات حجم بالایی که از نصب افزونه‌ها به سایت اضافه می‌شود، مشکل‌ساز می‌شود. سازندگان افزونه WP-FFPC به‌خوبی این چالش را برطرف کرده‌اند. این افزونه صرفا برای کش سایت تولید شده است و هیچ قابلیت جانبی دیگری را در اختیار شما نمی‌گذارد. به همین دلیل حجم آن نیز محدود است.

3. افزونه WP Super cache

یکی دیگر از افزونه‌هایی که در زمینه کش وردپرس عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است، WP Super cache نام دارد که آمار نصب فعال آن نیز از یک میلیون فراتر رفته است. یک بررسی مقایسه‌ای بین افزونه WP Super cache و w3 total cache صورت گرفته است که نتایج جالبی از دل آن به دست آمده است. افزونه WP Super cache موفق شده است تا سرعت لود شدن سایت‌ها را به طور متوسط تا حدود 29 درصد افزایش دهد که در نوع خود عدد بسیار جالبی است. در عمل نیز چیزی در حدود 0.85 ثانیه سرعت بارگذاری سایت‌ها را بهبود بخشیده است. همین مسئله باعث شده است که عده‌ای WP Super cache را به‌عنوان بهترین افزونه کش وردپرس بشناسند.

افزونه کش وردپرس

4. افزونه wp fastest cache

افزونه wp fastest cache که در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و آمار نصب فعال آن در حال نزدیک شدن به 800 هزار است. این افزونه نیز می‌تواند سرعت بارگذاری سایت‌ها را تا حد مطلوبی ارتقا دهد. در کنار این قابلیت‌های دیگری از جمله امکان فشرده‌سازی فایل‌های CSS و JS و همچنین امکان بهره‌برداری از CDN نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

5. افزونه WP rocket

اما به نظر ما بهترین افزونه کش وردپرس WP rocket است. چراکه عملکرد بی‌نظیری را از خود به جای گذاشته و موفق شده است که بیش از یک ثانیه سرعت لود شدن سایت‌ها را کاهش دهد که در بررسی‌های صورت گرفته چیزی در حدود 35 درصد در کاهش زمان بارگذاری سایت‌ها اثرگذار بوده است. در بین 5 موردی که در این مقاله اشاره کردیم، افزونه WP rocket معمولا در سایت‌های فارسی نیز عرضه می‌شود. توصیه می‌کنیم در خرید آن‌ها از سایت‌های ایرانی حتما دقت کنید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین نسخه موجود را تهیه کنید.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی 5 مورد از بهترین افزونه کش وردپرس پرداختیم. واقعیت این است که هر کدام از این 5 مورد که در بالا اشاره کردیم، قابلیت‌های خوبی دارند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از هریک از موارد فوق اولویت خود را خرید نسخه اصلی پرمیوم قرار دهید تا از بالاتری کیفیت آن بهره‌مند شوید. در پایان لازم است بار دیگر تذکر دهیم که حتما استفاده از یکی از افزونه‌های وردپرسی را در دستور کار قرار دهید تا از تاثیر مثبت آن روی ارتقای رتبه سایت خود در گوگل نیز بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *