آموزش استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا

آموزش استفاده از تکنیک آسمان خراش

تا به حال برایتان پیش آمده که یک محتوای عالی بخوانید و پیش خود بگویید که کاش من آن را نوشته بودم؟ تکنیک آسمان خراش آمده تا این آرزویتان را برآورده کند. شما می‌توانید با استفاده از بهترین محتواهای موجود، برای سایتتان جایگاه ویژه‌ای در رتبه‌بندی گوگل کسب کنید.

شاید در وهله اول این‌طور به نظر شما رسیده باشد که قصد داریم از طریق کپی‌کردن محتواهای ارزشمند با ترفندهای مختلف، خود صاحب آن‌ها شویم. اما اشتباه نکنید؛ حتی اگر بخواهید از این‌گونه کارها انجام دهید، گوگل مانند سدی محکم پیش روی شما قرار دارد و با استفاده از الگوریتم‌های مختلف خود از پنگوئن گرفته تا مرغ مگس‌خوار، شما را به‌سختی جریمه خواهد کرد. پس منظور از تکنیک آسمان خراش چیست؟

در این مقاله این تکنیک را به طور کامل و مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique چیست؟

برایان دین (Brian Dean) نخستین کسی است که از تکنیک آسمان خراش برای دستیابی به اهداف بازاریابی محتوایی رونمایی کرده است. شاید از شنیدن نام آسمان خراش فکر کنید که کارهای عجیب و غریبی را باید انجام دهید. اما واقعیت این است که این تکنیک از یک ایده نسبتاً ساده استخراج شده است. همه ما مقاله‌هایی را در اینترنت مطالعه کرده‌ایم که به نظرمان فوق‌العاده مفید بوده‌اند و ارزش محتوایی بسیار بالایی داشته‌اند. حالا تصور کنید که افراد زیادی در خصوص یک مقاله این نظر را داشته باشند. در عمل آنچه اتفاق می‌افتد، رشد فوق‌العاده مقاله در بستر وب است و در همین راستا بک‌لینک‌های زیادی نیز به آن داده می‌شود.

هدف از تکنیک آسمان خراش این است که بتوان این محتواهای ارزشمند و پرطرفدار را در اینترنت شناسایی کرد؛ در ادامه آن‌ها را ارتقا داد و ارزش افزوده‌ای به آن‌ها اضافه کرد و در نهایت از محل انتشار آن‌ها به جایگاه‌های ویژه‌ای در رتبه‌بندی گوگل دست پیدا کرد.

در تکنیک آسمان خراش به معنی واقعی کلمه باید از محل بازنویسی محتواهای پرطرفدار، ارزش افزوده قابل توجهی به آن‌ها اضافه کنید تا بتوانید آن را به نام خود ثبت کنید. اگر بخواهیم استراتژی عملیاتی تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا را خیلی مختصر مرور کنیم، باید سه گام اساسی را پشت سر بگذاریم:‌
· محتواهای ارزشمند و پرطرفدار در موضوعات مورد نظر خود را پیدا کنید.
· به دنبال راه‌های برای ارتقای کیفیت آن‌ها و اضافه‌کردن ارزش افزوده به آن‌ها باشید.
· محتوای جدید را به افراد علاقه‌مند به محتواهای قبلی معرفی کنید و از این طریق بک‌لینک‌های زیادی برای خود به دست آورید.

تکنیک آسمان خراش

آموزش تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا شما را به بالای برج بلندمرتبه‌ای می‌رساند که دیگران در پایین‌دست شما قرار می‌گیرند. این موضوع تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که زمان کافی برای اجرای دقیق و اصولی این تکنیک صرف کنید. مراحل اجرای تکنیک آسمان خراش را به‌صورت خلاصه مرور کردیم. حال وقت آن است که کمی عمیق‌تر به بررسی آن‌ها بپردازیم.

1. پیدا کردن محتواهای ارزشمند و پرطرفدار

باید از تمام ابزارهایی که برای پیدا کردن محتواهای ارزشمند و پرطرفدار در اختیار شما قرار دارد، استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتماً نباید به سراغ محتواهای متنی بروید. گاهی اوقات پست‌های شبکه‌های اجتماعی و ویدئو‌ها هم می‌توانند سوژه‌های مهمی برای شما به شمار روند. یکی از سرویس‌های بسیار خوبی که می‌توانید برای این منظور مورد استفاده قرار دهید، BuzzSumo است. در این سایت با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی مختلف می‌توانید پربازدیدترین محتواهایی که تاکنون در گوگل بارگذاری شده است را پیدا کنید. حتی این امکان وجود دارد که محتواها را بر مبنای بیشترین میزان اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دسته‌بندی کنید.

2. ارزش افزوده به محتوا اضافه کنید

در مرحله اول موفق می‌شوید که بهترین محتوای موجود در گوگل در کلمات کلیدی مختلف را پیدا کنید. استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا وابسته به اجرای صحیح مرحله دوم است. شما باید کیفیت محتوای مورد نظر را افزایش دهید. برای این کار ایده‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزودن اطلاعات جدیدی که در گذر زمان در موضوع مورد نظر افزوده شده است.
  • تصاویر جدید بسازید و به محتوا اضافه کنید.
  • ویدئو‌های باکیفیت مرتبط با موضوع تولید کنید و در مقاله بگنجانید.
  • از مهارت‌های داستان‌سرایی برای تقویت متن استفاده کنید.
  • نظرات و کامنت‌های مخاطبان در مقاله را برای تولید محتوای جدید به کار بگیرید.
  • تکنیک‌های سئو را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.
SkyScraper Technique

3. از توزیع محتوا غافل نشوید

کار شما بعد از تولید محتوا به پایان نمی‌رسد و باید حتماً نسبت به رساندن آن به دست مخاطبان نیز حساس باشید. با استفاده از مراحل زیر می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سایت شما دعوت کند:

  1.  سایت‌هایی که به محتوای مرجع شما لینک داده‌اند را شناسایی کنید.
  2. راه‌های ارتباطی با آن‌ها پیدا کنید.
  3. محتوای خود را به آن‌ها معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک‌دهی محتوای خود را به سایت شما به‌روزرسانی کنند. ارسال ایمیل یا ارتباط‌گیری در قالب شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای این منظور است.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

در ادامه لازم است تا با برخی از مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا آشنا شویم تا انگیزه بیشتری برای پیاده‌سازی این تکنیک داشته باشیم.

1. تولید محتوای با کیفیت سرلوحه کار شما قرار می‌گیرد

یکی از مشکلاتی که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا با آن مواجه هستند، ناتوانی در خلق ایده‌های جدید و تغییرات اساسی در محتواهای موجود در اینترنت است. تکنیک آسمان خراش به‌صورت ناخودآگاه شما را مجبور می‌کند که به این سمت و سو حرکت کنید و تلاش خود را برای این کار به کار بگیرید.

2. شانس شما برای توزیع محتوا بیشتر می‌شود

روزگاری بود که داستان‌ها به‌صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد. در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای این منظور وجود دارد. اگر بتوانید کاری کنید که دیگران با علاقه محتوای شما را در قالب شبکه‌های اجتماعی مختلف به گردش در بیاورند، قدم‌های بلندی در راستای بازاریابی محتوایی برداشته‌اید. تکنیک آسمان خراش این کار را برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

3. نرخ تعامل با محتوای شما افزایش پیدا می‌کند

به‌خاطر داشته باشید که در استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا دست روی موضوعاتی می‌گذارید که اطمینان دارید مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر حرف حسابی برای گفتن داشته باشید، نرخ تعامل دیگران با محتوای خود را افزایش خواهید داد.

کلام پایانی

در این مقاله به آموزش استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا پرداختیم. در پایان لازم است که دو نکته ضروری را با هم مرور کنیم:‌

  • قطعاً تکنیک آسمان خراش در تضاد با تولید محتوا در قالب موضوعات بکر و دست نخورده ندارد و باید این دو در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند.
  • شما قرار نیست چرخ را از نو اختراع کنید. در حال حاضر تولید محتوا در خصوص بسیاری از موضوعات مختلف در بستر اینترنت صورت گرفته است. به همین دلیل باید به ایده‌های خلاقانه به دنبال ارائه فرم‌های جدید و کامل‌تری از محتواها باشید.
    استفاده از تکنیک آسمان خراش SkyScraper Technique در تولید محتوا به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست و حتماً باید زمان زیادی را برای این کار صرف کنید تا بتوانید به نتیجه مناسب دست پیدا کنید. به‌خاطر داشته باشید که در تولید محتوا هیچ‌گاه نباید خود را محدود به یک یا چند تکنیک خاص کنید و همیشه باید به دنبال استفاده از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه جدید باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *