معرفی کتاب – «حفظ کارکنان: استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها، سازمان موفق»

معرفی کتاب - «حفظ کارکنان: استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها، سازمان موفق»

معرفی کتاب - «حفظ کارکنان: استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها، سازمان موفق»


حفظ کارکنان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای تمام مدیران است؛ زیرا کارمندان متعهد و متخصص سنگ بنای موفقیت هر کسب و کاری هستند. در همین راستا، دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد کتابی با عنوان «حفظ کارکنان: استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها، سازمان موفق» را زیر نظر جیمز والدروپ و تیموتی باتلر منتشر کرده تا با ارائه راه‌حل‌هایی حرفه‌ای، به حفظ کارکنان ارزشمند سازمان‌ها کمک کند.

خوشبختانه در سال ۱۳۹۴ این کتاب توسط مجتبی اسدی و مجید کرمی ترجمه شده و از سوی انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است.

در بخش ابتدایی کتاب «حفظ کارکنان: استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها، سازمان موفق»، یادداشتی از مشاوران قرار داده شده که به توضیح اهمیت حفظ کارکنان یک سازمان پرداخته‌اند. به عقیده والدروپ و باتلر، در دنیایی که هر روز به سمت رقابتی‌تر شدن پیش می‌رود، حفظ کارکنان از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین موقعیت‌ها برای مدیران است. به همین خاطر با طراحی استراتژی‌های هوشمند باید برای حفظ کارکنان تلاش کرد.

سرفصل‌های اصلی کتاب عبارتند از:

  • مبانی حفظ کارکنان
  • نکات و ابزارها

در بخش «مبانی حفظ کارکنان»، با مفاهیم زیر آشنا می‌شویم:

  • نگاهی کلی به موضوع حفظ کارکنان
  • درک چالش‌های پیش رو در حفظ کارکنان
  • ۶ استراتژی‌ برای حفظ کارکنان

در قسمت «نکات و ابزارها»، نکات ارزشمندی در اختیار شما قرار داده می‌شود که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید عملکرد موفق‌تری در حفظ کارکنان خود داشته باشید.

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

اگر دغدغه حفظ کارکنان خود را دارید و یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها برای شما، رفتن کارمندان به شرکت‌های رقیب است، کتاب «حفظ کارکنان: استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها، سازمان موفق» می‌تواند در فهرست ارزشمندترین کتاب‌های شما جا داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *