18 افزونه رایگان سئو برای گوگل کروم

افزونه رایگان سئو برای گوگل کروم

افزونه‌ها میانبرهای کاربردی و کار راه‌اندازی هستند که در نوار بالایی مرورگرها به ویژه کروم قرار می‌گیرند. با کمک افزونه‌ها و استفاده از آن‌ها می‌توان بسیاری از کارها را در زمان کوتاه‌تری انجام داد و به نتیجه رسید. افزونه ‌های برای کاربری‌های مختلفی تهیه می‌شوند که یکی از آن‌ها سئو است. به طور حتم برای شما هم پیش آمده که به دنبال افزونه‌های مناسب، کاربردی و البته رایگان برای سئو وب سایت‌تان‌ باشید، به همین منظور ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از این افزونه‌ها با کاربردی که دارند را معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید سریع‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنید.

دسته بندی افزونه های رایگان سئو

  1. سئو داخلی (On-page SEO)
  2. تحقیق کلمات کلیدی
  3. بررسی رتبه
  4. سئو تکنیکال
  5. لینک سازی (لینک بیلدینگ)
  6. همه‌کاره

افزونه‌های مناسب برای سئو داخلی

استفاده از افزونه‌های مناسب برای سئو داخلی بهبود عملکرد صفحات وب سایت شما را به همراه خواهد داشت.

1. افزونه SEOInfo

افزونه رایگان سئو SEOInfo به خوبی تمامی موارد سئو وب سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. این بررسی شامل برچسب‌ها، متاها، داده‌های ساختار یافته، سرعت صفحه و … می‌شود. همچنین باید گفت این افزونه دارای ماژول داخلی با یک API اختصاصی است که با استفاده از آن می‌تواند از Google’s Pagespeed Insights استفاده کنید.

شاید اگر برای اولین بار نام این نرم افزونه به گوشتان خورده، تصور کنید که از آن می‌توان برای دریافت بک لینک استفاده کرد ولی برخلاف نام این ابزار باید گفت که افزونه Free Backlink Checker by LRT هیچ ارتباطی به دریافت لینک ندارد. از این افزونه برای تجزیه و تحلیل پیوندهای خروجی از یک صفحه استفاده می‌شود که برای درک بهتر لینک‌های شکسته شده را با رنگ قرمز و لینک‌های صحیح را با رنگ سبز برای کاربران به نمایش در می‌آورد. همچنین امکانی در این افزونه وجود دارد که می‌تواند تمامی پیوندها را در یک صفحه به صورت فایل CSV or XLSX در اختیار کاربران قرار دهد.

3. افزونه Hreflang Tag Checker

هرچند افزونه های بسیاری هستند که از اطلاعات تگ hreflang ( تگی که برای نمایش زبان‌های استفاده شده در هر صفحه از وب سایت است) را نشان می‌دهند، اما این افزونه امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این افزونه میان URL های تگ hreflang می‌خزد و لینک‌های برگشت خورده را پیدا می‌کند.

افزونه‌های مناسب برای یافتن کلمات کلیدی

4. افزونه SEOStack Keyword Tool

هزاران ایده برای کلمات کلیدی وجود دارد که از طریق وب سایت‌هایی مانند Google, Youtube, Bing, Yahoo, Amazon و eBay می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. این افزونه تمامی داده‌ها را به صورت فایل CSV در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

5. افزونه TextOptimizer

افزونه رایگان سئو TextOptimizer ابزاری است که از آن به عنوان دستیاری برای نوشتن نیز استفاده می‌شود. این ابزار امکان تجزیه و تحلیل برای یافتن کلمات و اصطلاحات مورد نیاز کاربر را فراهم می‌کند. استفاده از این افزونه کمک می‌کند تا محتوای وب سایت شما با انتظارات موتورهای جستجو مطابقت بیشتری داشته باشد.

6. افزونه Keyword Surfer

افزونه Keyword Surfer افزونه‌‌ای است که از آن برای تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP استفاده می‌‌شود. این ابزار رایگان اطلاعات بسیاری از قبیل تخمین میزان ترافیک دامنه در نتایج جستجو، حجم کلمات کلیدی (محلی و جهانی)، پیشنهادات کلمات کلیدی و تعداد لینک دهنده‌‌ها به دامنه را مشخص می‌کند.

بررسی رتبه

7. افزونه SEO Search Simulator by Nightwatch

این افزونه امکان شبیه سازی URL های وب سایت شما در هر نقطه‌ای از جهان در بین 100 رتبه برتر گوگل فراهم می‌کند. این امکان برای کاربرانی که تمایل به آگاهی درباره چگونگی تغییر رتبه خود در نقاط مختلف جهان را دارند، مفید است.

افزونه رایگان سئو SERPTrends SEO Extension تمامی نتایج جستجو Google، Bing و Yahoo را ردیابی می‌کند، سپس در صورتی که در یک بازه زمانی دوباره جستجو انجام شود، حرکات رتبه بندی SERP را به صورت مستقیم نمایش می‌دهد.

سئو تکنیکال

این افزونه توانایی شناسایی تمامی URL های ریدایرکت شده، 302 و 301 را دارد. با توجه به این ویژگی که این افزونه دارد، از آن می‌توان برای بازیابی مجدد لینک‌های از دست رفته کمک گرفت.

10. افزونه Google Lighthouse

این افزونه توانایی بررسی پیشرفت‌های وب سایت شما را دارد و با توجه به آن‌ها راهکاری مفیدی جهت بهود سئو وب سایت شما ارائه می‌کند.

11. افزونه  AMP Validator

افزونه AMP Validator پشتیبانی صفحات وب سایت شما از AMP را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این افزونه از داده‌های ساختار یافته موجود در هر صفحه وب استفاده می‌کند و در حال حاضر از Microdata، RDF/XML، RDFa، Turtle و POSH پشتیبانی می‌کند.

لینک سازی (لینک بیلدینگ)

افزونه  LinkClump از قابلیت باز کردن چندین آدرس و ذخیره‌سازی آن‌ها برخوردار است. استفاده از این افزونه باعث صرفه‌جوبی در زمان به ویژه زمانی که در جستجوی لینکی هستیم، می‌شود.

14. افزونه NoFollow Simple

این افزونه توانایی هایلایت کردن لینک نوفالو در یک صفحه را دارد و به همین علت برای جستجوی لینک‌ها بسیار مفید است.

15. افزونه SimilarWeb

افزونه SimilarWeb از قابلیت بررسی ترافیک وارد شده به وب سایت، منابع ایجاد ترافیک، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و سایر آمارهای مورد نیاز برخوردار است. این افزونه کمک می‌کند تا بتوان لینک سازی مفید‌تری انجام داد.

افزونه‌های همه کاره

16. افزونه Ahrefs SEO Toolbar

افزونه Ahrefs SEO Toolbar افزونه همه کاره‌ای که است که اطلاعات مختلفی درباره سئو داخلی، لینک‌های شکسته شده، لینک‌های نوفالو و کلمات کلیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

17. افزونه MozBar

افزونه MozBar، افزونه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان درباره قدرت دامنه، قدرت صفحه و pam Score for any web page اطلاعاتی به دست آورد. همچنین باید افزود که با استفاده از این افزونه کاربران می‌توانند مشکلات مربوط به خود صفحه، جستجوهای شخصی و استخراج از Google SERP را انجام دهند.

18. افزونه SEO Minion

آنالیز سئو داخلی، بررسی لینک‌های شکسته شده، پیش نمایشی از SERP، شبیه‌سازی موقعیت مکانی گوگل و … از امکاناتی هستند که در این افزونه رایگان سئو قرار گرفته است. هرچند تمامی این امکانات کاربردی هستند ولی افزونه SEO Minion از ویژگی مقایسه Google SERP در دو کشور مختلف برخوردار است که با استفاده از آن می‌توان در وقت صرفه جویی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *