هر آنچه که لازم است درباره برون سپاری تولید محتوا بدانید

برون سپاری محتوا چیست

‍وب‌سایت قلب تپنده هر کسب و کار اینترنتی است و تولید محتوا مانند خون درون رگ‌هاست. روش های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد که برون سپاری تولید محتوا که در سال‌های اخیر، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است، یکی از آن‌هاست. برون‌سپاری تولید محتوا یعنی سپردن تولید محتوا به افرادی متخصص و خارج از نیروهای استخدامی داخل شرکت.

اگر شما صاحب سایت یا کسب و کار آنلاینی هستید، محتوای مورد نیاز خود را چگونه تولید می‌کنید؟ خودتان می‌نویسید، چند نیروی حضوری استخدام می‌کنید یا ترجیح می‌دهید کار تولید محتوا را افرادی متخصص به صورت دورکاری انجام دهند؟ در این مقاله قرار است به طور کامل درباره برون سپاری تولید محتوا توضیح دهیم تا بتوانید جواب سوال بالا را به راحتی دهید. برای این کار ابتدا باید بفهمیم برون سپاری تولید محتوا به طور کلی چیست؟

برون سپاری محتوا

برون سپاری تولید محتوا چیست؟

در برون سپاری تولید محتوا شما به جای استخدام نیروی تولید محتوا، این کار را به شرکت‌های تولید محتوا یا تولیدکنندگان محتوایی که به صورت فریلنسری کار می‌کنند، می‌سپارید. در این روش می‌توانید با صرف زمان و هزینه کمتر نسبت به استخدام نیرو، به محتوایی بهینه و استاندارد دست پیدا کنید.

اهمیت و مزایای

  • صرفه‌جویی در زمان؛ با برای خود زمان بخرید!

مدیران وب‌سایت‌ها و صاحبان کسب و کارها دغدغه‌های زیادی دارند و باید روزانه به کارهای مختلفی رسیدگی کنند. شما به عنوان مدیر وب‌سایت، برنامه روزانه‌تان پر است اما به تولید محتوا نیاز دارید، آیا بهترین راه برای شما، برون‌ سپاری محتوا و سپردن آن به افراد متخصص نیست؟ وقتی شما محتوای خود را برون‌سپاری می‌کنید، نیاز به کسب دانش در این حوزه ندارید و زمان کمتری برای نظارت کردن و ارتباط گرفتن با فریلنسرها نسبت به نیروهای حضوری می‌گذارید.

  • تولید محتوای استاندارد؛ نیاز نیست در همه حوزه‌ها متخصص باشید!

اگر می‌خواهید خودتان همه کارها را انجام دهید، حواستان به این نکته باشد که از مهم‌ترین مواردی که باید در تولید محتوا در نظر بگیرید، رعایت اصول سئو و تولید محتوایی است که با معیارهای گوگل هماهنگ باشد؛ اما مسئله از جایی شروع می‌شود که اصول سئو ممکن است هر ساله تغییر کنند؛ بنابراین نحوه تولید محتوای شما هم باید به دنبال آن تغییر کند.

در کنار لزوم آگاهی از موارد بالا، این را هم در نظر بگیرید که همه ما نویسنده‌های خوبی نیستیم و این کار نیاز به تلاش و تمرین زیادی دارد. ممکن است شما یکی از بهترین مدیران در زمینه کاری خود باشید، اما مهارت نویسندگی بالایی نداشته باشید. لازم نیست تلاش کنید تا در همه حوزه‌ها متخصص باشید، می‌توانید آن‌ها را به کسانی بسپارید که مدت زیادی صرف یادگیری آن کرده‌اند. برون‌سپاری محتوا یکی از راحت‌ترین و بهترین راه‌ها برای تولید محتواست که هم در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و هم به شما امکان تمرکز بر وظایف اصلی‌تان را می‌دهد.

مزایای برون سپاری محتوا

نکات

قبل از این که آگهی بزنید و فریلنسر یا شرکتی را انتخاب کنید، لازم است درباره چند مورد به نتیجه برسید تا نتیجه بهتری بگیرید. در ادامه به توضیح برخی از این نکات پرداختیم.

استراتژی محتوا داشته باشید

شما باید بدانید دوست دارید در مورد چه موضوعاتی تولید محتوا کنید، برای هر تولید محتوا چقدر زمان دارید و در چه تاریخی باید آن را منتشر کنید. همچنین باید خط مشی‌های سایت خود را مشخص کنید و بدانید از یک محتوا چه چیزی می‌خواهید؛ در این صورت می‌توانید آن را به درستی به تولیدکنندگان محتوای خود ارائه دهید. اگر نتوانید با توجه به نیازها و شرایط کسب و کار خود، استراتژی محتوا تعیین کنید، احتمال دارد محتواها مطابق خواسته شما نشوند.

اگر دوست دارید درباره استراتژی بازاریابی محتوا بخوانید، مقاله 7 نکته برای بروز نگه داشتن استراتژی بازاریابی محتوا را از دست ندهید!

نوع محتوا را انتخاب کنید

انتخاب نوع محتوا نیز بخشی از استراتژی محتواست اما به دلیل اهمیت بالایی که دارد، به صورت جدا نوشتیم. شما قبل از برون سپاری تولید محتوا باید مشخص کنید این محتوا را برای کجا می‌خواهید؟ شبکه‌های اجتماعی، سایت یا کانال‌های دیگر؟ محتوا می‌‌تواند به صورت متنی، تصویری، ویدیویی، اینفوگرافیک، صوتی و پوستر باشد؛ بنابراین شما باید با توجه به کسب و کار و مخاطبانتان، یکی از انواع محتوا را انتخاب کنید و سپس دنبال فرد مناسبی برای تولید آن بگردید.

مقدار بودجه خود را مشخص کنید

حساب و کتاب‌های لازم را انجام دهید و ببینید چقدر می‌توانید برای تولید محتوا هزینه کنید. وقتی که از توان مالی خود آگاه هستید، بهتر می‎‌توانید گزینه مناسبی برای کار خود انتخاب کنید و زمان کمتری هم صرف این موضوع می‌کنید. بسته به نوع محتوا، تعداد کلمات، میزان مهارت و تجربه تولیدکننده محتوا و مدت زمان پروژه، هزینه تولید محتوا مشخص می‌شود. شما باید با توجه به تمام این موارد و میزان بودجه مورد نظرتان، بهترین گزینه را برای برون سپاری تولید محتوا انتخاب کنید.

فراموش نکنید که تولید محتوا کاری تخصصی است و برای پیشرفت کسب و کار خود نیاز است برای آن هزینه کنید. این هزینه را به عنوان سرمایه‌گذاری برای رشد خود در نظر بگیرید، نه یک کار اضافه.

نکته: برخی از افراد در پروژه‌های بلندمدت هزینه کمتری می‌گیرند؛ پس اگر نیاز به تولید محتوای بلندمدت دارید و می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به جای قراردادهای کوتاه‌مدت، یک پروژه بلندمدت شروع کنید.

برون سپاری تولید محتوا چگونه انجام می‌شود؟

  • برون سپاری تولید محتوا از طریق فریلنسرها

فریلنسرها، افرادی هستند که به شکل دورکار با یک یا چند مجموعه کار می‌کنند. قراردادی که با فریلنسرها می‌بندید، به صورت پروژه‌ای است و در صورت لزوم می‌توانید آن را تمدید کنید. شما موضوع، مدت زمان، معیارهای سایت و هر آنچه را که لازم است به فریلنسر می‌گویید و در زمان مشخص محتوای خود را تحویل می‌گیرید.

در این روش امکان انتخاب نیروی مورد نظرتان را بین تعداد و تنوع بالای فریلنسرها دارید اما ممکن است پیدا کردن فرد متخصصی که با معیارهای شما هماهنگ باشد، کمی زمان ببرد.

  • برون سپاری تولید محتوا از طریق شرکت‌های تولید محتوا

شرکت‌های تولید محتوا، مجموعه‌هایی هستند که به شکل تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند و نیروهای متخصص و باتجربه‌ای در اختیار دارند. برون سپاری تولید محتوا از طریق شرکت‌ها، می‌تواند نتیجه‌ای بهتر و حرفه‌ای‌تری داشته باشد و زمان کمتری از شما بگیرد. شرکت‌های تولید محتوا برای همکاری‌های طولانی مدت گزینه بسیار خوبی هستند و شما می‌توانید از کیفیت کار آن‌ها مطمئن باشید. همچنین کارشناسان آن‌ها می‌توانند به شما مشاوره دهند تا تصمیم بهتر و نتیجه‌بخش‌تری برای محتوای سایت خود بگیرید.

اما چگونه یک شرکت تولید محتوای خوب انتخاب کنیم؟ در ادامه چند ویژگی مهم این شرکت‌ها را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌‌های یک شرکت تولید محتوای خوب

  • نویسنده‌های متخصص و باتجربه
  • تعداد سال‌های فعالیت شرکت
  • آگاهی از روش‌های بازاریابی محتوا و سئو
  • خدمات پشتیبانی خوب

برای می‌توانید روی راسا حساب کنید

آژانس دیجیتال مارکتینگ راسا سال‌هاست که یه صورت حرفه‌ای در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کند. ما با داشتن نویسندگان ماهر و باتجربه و متخصصان سئو و بازاریابی محتوا، می‌توانیم کیفیت محتوای تولید شده را تضمین کنیم.

اگر دوست دارید برون سپاری تولید محتوا را به فریلنسرها بسپارید، اینجا کلیک کنید تا در پنل کاربری به راحتی محتوای مورد نظرتان را سفارش دهید.

همچنین اگر تمایل به همکاری با راسا دارید، می‌توانید از اینجا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *