گوگل دیسکاور چیست و چگونه وب‌سایتمان را برای حضور در دیسکاور گوگل آماده کنیم؟

گوگل دیسکاور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گوگل دیسکاور (Google Discover) یکی از ابزارهای محبوب گوگل است که با هدف ارائه محتوا بر اساس علایق و فعالیت آنلاین کاربران را بر اساس فعالیت آن‌ها توسعه‌ یافته است.

محتوایی که کاربران در Google Discover مشاهده می‌کنند، از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، رسانه‌های خبری و سایر نشریات آنلاین تهیه شده است. این محتواها می‌توانند طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اخبار، ورزش، سرگرمی، فناوری و موارد دیگر را پوشش دهند.

گوگل دیسکاور(Google Discover) چیست؟

گوگل دیسکاور چیست؟

برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، شرکت گوگل امکان دیسکاور را برای کاربران خود فراهم کرد تا آن‌ها بتوانند بدون نیاز به وارد کردن ورودی، محتوای موردنظر خود را مشاهده کنند. این ویژگی که Google Now نام داشت، به مرور جای خود را به Snapshot داد. Snapshot به‌عنوان دستیار گوگل شناخته می‌شد و این امکان را برای کاربران فراهم کرده بود تا بتوانند اطلاعات موردنظر خود را تا جای ممکن شخصی‌سازی کنند.

سرانجام در سال ۲۰۱۸ گوگل با انتشار Google Discover، نام جدیدی برای قابلیت دیسکاور انتخاب کرد. گوگل دیسکاور یکی از امکانات تلفن همراه گوگل است که به شما امکان یافتن محتوایی را می‌دهد که حتی نمی‌دانستید به آن نیاز دارید. گوگل دیسکاور تجربه کاملا متفاوتی از جستجو به شما ارائه می‌دهد. اگر این سیستم به اندازه کافی شما را شناخته باشد، لیست محتواهای مورد علاقه شما در دیسکاور پایان ندارد!

گوگل این محتواها را بر اساس سابقه جستجو و فعالیت‌های شما در وب پیشنهاد می‌کند و برای ارائه محتوای مناسب، به فعالیت شما در اپلیکیشن‌ها، تاریخچه و تنظیمات مکان نگاه می‌کند. می‌توانید موضوعات خاصی را از منابع مشخص فالو کنید تا پروفایل خود را کامل کنید و برای برخی محتواها محدودیت‌ تعیین کنید تا برای شما نمایش داده نشوند. Discover ابزار هوشمندی است که درباره چگونگی جستجو شما و علاقه‌مندی‌های شما اطلاعات جمع آوری می‌کند تا بهترین و به روزترین محتوا را برای نیازهای شما ارائه دهد. 

Google Discover همیشه در حال دریافت اطلاعات جدید است. مدتی قبل گوگل ویژگی استوری‌های وب را به فید اضافه کرد، که ویژگی واقعاً مفیدی است. استوری‌های وب به دلیل فرمت مناسب آنها برای موبایل، روشی عالی برای دیدن انواع مشخصی از محتوا است. گوگل همچنین در حال آزمایش ویژگی Following یا دنبال کردن است که به کاربران این امکان را می‌دهد سایت مشخصی را دنبال کنند و محتوای جدید آن را در فید Discover خود ببینند. برای این کار، گوگل از  RSS یا Atom فید وب سایت شما استفاده می‌کند؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی فعال می‌کنید و لینک دهید.

گوگل دیسکاور چه تفاوتی با سرچ گوگل دارد؟

گوگل دیسکاور چه تفاوتی با سرچ گوگل دارد؟

در بخش سرچ گوگل، کاربران یک عبارت را جستجو می‌کنند تا اطلاعات مفیدی در ارتباط با جستجوی خود پیدا کنند، اما Discover رویکرد متفاوتی دارد. دیسکاور به جای نشان دادن نتایجی برای پاسخ دادن به یک پرسش، محتوایی را نشان می‌دهد که سیستم‌های خودکار گوگل باور دارند با علایق کاربر مطابقت دارد.

دیسکاور به‌عنوان یک فید کاملا شخصی‌ سازی شده، همواره خود را با علایق کاربر تنظیم می‌کند و محتوایی را نمایش می‌دهد که با آن علایق هماهنگ باشد. با انتشار محتواهای جدید، محتوای نمایشی در Discover به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، هر چند دیسکاور برای نشان دادن انواع مختلف محتواهای مفید از سراسر وب طراحی شده است، نه فقط برای محتوای تازه منتشر شده.

در واقع الگوریتم پشت Google Discover رفتار کاربر مانند تاریخچه جستجو، موقعیت جغرافیایی و نحوه تعامل با محتوای قبلی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا فید را بر اساس اولویت‌های فردی تنظیم کند.

گوگل همواره در حال ارتقای عملکرد دیسکاور است تا محتوای شخصی‌سازی شده و مفیدی را به کاربران ارائه دهد. با توجه به تصادفی بودن محتوای دیسکاور، ترافیک آن در مقایسه با جستجو یا search کمتر قابل پیش‌بینی یا قابل اعتماد است و به عنوان مکملی برای ترافیک جستجو به شمار می‌رود ولی از نظر میزان و حجم بازدید می‌توان گفت که بسیار بیشتر از ترافیک موتور جستجوی گوگل ورودی برای وب‌سایت می‌آورد.

تلاش گوگل برای ارتقای تجربه کاربری دیسکاور یعنی سایت‌ها ممکن است تغییراتی در ترافیک خود مشاهده کنند که به کیفیت یا تعداد دفعات انتشار محتوای آنها ارتباطی ندارد.

انواع محتوا در گوگل دیسکاور

محتواها در گوگل دیسکاور به ۳ شکل نمایش داده می‌شوند:

۱- محتوای خبری: هر اتفاقی که در هر گوشه از دنیا بیفتد و با موضوعات مورد علاقه کاربر همخوانی داشته باشد، می‌تواند در محتوای خبری جای بگیرد.

۲- محتوای ترند: این دسته از محتواها شامل مطالبی هستند که در یک بازه زمانی مشخص، پرسرچ هستند. 

۳- محتوای سبز: منظور از محتوای سبز، مطالبی است که با گذشت زمان قدیمی نمی‌شوند و برای مدتی طولانی می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد.

این ۳ دسته محتوا می‌توانند شامل فرمت‌های زیر باشند:

  • اخبار
  • مقالات وبلاگی
  • تبلیغات
  • ویدیوها
  • نتایج زنده ورزشی
  • وبینارها

چگونه محتوا در صفحه دیسکاور (Discover) نمایش داده می‌شود؟

اگر محتوا توسط Google ایندکس شود و با مقررات و سیاست‌های محتوای دیسکاور مطابقت داشته باشد، به‌طور خودکار واجد شرایط نمایش در Discover است و به هیچ برچسب خاص یا طبق گفته داکیومنت‌های گوگل داده‌های ساختاریافته‌ای نیاز ندارد. البته توجه داشته باشید که حتی اگر محتوا شرایط لازم را داشته باشد، باز هم تضمینی برای نمایش آن در صفحه دیسکاور نیست.

اگر سایت شما یک یا چند قانون محتوای دیسکاور را نقض کند، اقدامات دستی دیسکاور ممکن است در قسمت امنیت و اقدامات دستی کنسول جستجوی شما ظاهر شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نقض قوانین و شیوه برطرف کردن آنها می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

تاثیر گوگل دیسکاور بر ترافیک ورودی یک وب سایت

از آنجایی که گوگل دیسکاور از هوش مصنوعی برای نمایش اطلاعات به کاربران استفاده می‌کند، می‌توان آن را به‌عنوان انقلابی در صنعت بازاریابی محتوا در نظر گرفت. 

در واقع هر بار که کاربر وارد گوگل دیسکاور می‌شود با مشاهده هر مطلب از یک وب سایت، میزان ترافیک ورودی آن وب سایت افزایش پیدا می‌کند. این موضوع به‌ویژه برای کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، زیرا در این شرایط هم آمار بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کند و هم می‌توانند افراد بیشتری را از برند خود آگاه کنند.

تاثیر گوگل دیسکاور بر سئو وب سایت

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در فضای وب فعالیت داشته باشد و از اهمیت سئو و تاثیر آن بر دیده شدن یک وب سایت بی‌خبر باشد. اما با این وجود، بیشتر افراد نمی‌دانند که از چه طریقی می‌توانند با صرف حداقل هزینه، وب سایت خود را بهینه کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو وب سایت که در این قسمت می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، استفاده از گوگل دیسکاور است.در واقع گوگل دیسکاور به شکل غیرمستقیم منجر به بهبود سئو سایت می‌شود؛ به این صورت که هنگام مراجعه به سرچ کنسول و تحلیل عملکرد خود در گوگل دیسکاور، می‌توانید محتواهای پربازدید را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و رتبه خود را افزایش دهید.

چگونه محتوای خود را وارد Google Discover کنیم؟ 

وارد شدن محتوای شما به Discover تفاوت چندانی با سئوی معمولی ندارد. تمام اصول اولیه سئو باید رعایت شود؛ بنابراین هر محتوایی که می‌نویسید، سئو جامع را انجام دهید. محتوای شما باید عالی و برای مخاطبان درستی نوشته شده باشد، همچنین باید یک وب سایت عالی با تجربه کاربری فوق العاده داشته باشید. با این حال برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید را مرور می‌کنیم.

۱- محتوای عالی تولید کنید.

محتوا باید نقطه کانونی هر کاری باشد که انجام می‌دهید. اما نه هر محتوای قدیمی، یا هر محتوای عالی و با کیفیتی که به سوالات احتمالی خوانندگان شما پاسخ می‌دهد. 

۲- محتوای خود را بهبود بخشید.

بهترین راه برای ورود به Discover نوشتن محتوایی بهتر از دیگران است. البته که اگر محتوای برند دار (branded content) دارید، احتمالا ورود آن به دیسکاور آسان‌تر است. اما اگر محتوای شما درباره موضوعات عمومی است و با رقابت زیادی روبرو هستید، باید روی کیفیت محتوا تمرکز کنید. در مورد مخاطبان، رقبا و صنعت خود تحقیق کنید و بهترین مقاله ممکن را در مورد موضوع مرتبط بنویسید.

از نوع سوالاتی که خوانندگان شما می‌پرسند مطمئن شوید و به آن سوالات به گونه‌ای پاسخ دهید که درک آن آسان و خواندن آن لذت بخش باشد. همچنین می‌توانید توانایی خود را در داستان سرایی امتحان کنید. ترکیب داستان سرایی با تصاویر بصری خوب، شما را از دیگران متمایز می‌کند، نه فقط در Discover بلکه همینطور در جستجو.

مثل همیشه، عملکرد رقبای خود را بررسی کنید. آیا محتوای آنها در Discover نمایش داده می‌شود؟ سعی کنید بفهمید چطور این کار را کرده‌اند. کار خاصی انجام داده‌اند؟ به نظر شما چرا آن محتوا وارد دیسکاور شده است؟ سعی کنید از موفقیت آنها تقلید کنید؛ البته بدون کپی کردن.

نگاهی به مطالب خود داشته باشید. آیا عنوان قدرتمندی دارد؟ آیا به آنچه وعده داده عمل کرده است؟ اگر عبارتی را در عنوان ذکر کنید، اما آن عبارت را در مقاله نیاورید، جواب نمی‌دهد. صادق، واقعی و قابل اعتماد باشید. عناوین عالی بنویسید و از طعمه‌های کلیکی(clickbaits) خودداری کنید.

۳- مطالب به‌روز بنویسید.

دیسکاور توانایی کشف محتوا را در یک لحظه دارد و در مورد محتوای خبری نیز همینطور عمل می‌کند. محتوای خود را به موقع منتشر کنید و اینگونه شانس بیشتری برای عملکرد بهتر در Discover دارید. به موضوعات ترند و پربازدید یا پرطرفدار حوزه و صنعت خود توجه داشته باشید و در مورد آنها بنویسید.

اما فقط محتوای جدید در Discover بالا نمی‌آید، محتوای با کیفیت و سبز می‌تواند به خوبی عمل کند. از آنجایی که Discover فعالیت‌های شما را دریافت می‌کند، تغییراتی در عادت‌های شما باعث ایجاد انواع جدیدی از محتوا می شود. بنابراین، اگر در حال پایین کشیدن فیدهای خود هستید و می‌بینید که یک محتوای خبری در مورد کرواسی نمایش داده می‌شود، ممکن است به فکر سفر به آنجا برای تعطیلات بیفتید. اگر به دنبال این فکر، درمورد کرواسی کنید، یا موضوع کرواسی را در Discover دنبال کنید، علاوه بر آخرین مطالب مربوط به آن، محتوای همیشه سبز را نیز دریافت می‌کنید؛ محتوایی که ثابت کرده است ارزش دارد و همیشه ارزشمند خواهد بود. محتوایی مثل «معرفی 10 مقصد گردشگری در کرواسی».

۴- تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن خود را بهبود بخشید.

یکی از جالب‌ترین مطالبی که در توضیحات خود گوگل در مورد چگونگی نمایش محتوا در Discover آمده، قسمت مربوط به E-A-T است:

«سیستم‌های خودکار ما محتوای سایت‌هایی را در Discover نشان می‌دهند که صفحات زیادی برای اثبات تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن خود دارند (E-A-T). کسانی که به دنبال بهبود E-A-T خود هستند، می‌توانند سوالاتی را که ما به صاحبان سایت‌ها توصیه می‌کنیم، در نظر بگیرند. با این که جستجو و دیسکاور متفاوت هستند، اصول کلی E-A-T محتوا در هر دو آنها مشابه است.»

E-A-T مخفف Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است؛ فاکتورهایی اساسی برای تعیین اینکه چقدر می‌توان به یک محتوا یا نویسندگان آن «اعتماد کرد». در برخی از حوزه‌ها این موضوع بسیار اهمیت دارد که نویسنده، مهارت‌ و پیش‌زمینه‌ لازم برای ارائه اطلاعات را داشته باشد تا مردم بتوانند به آن اعتماد کنند.\

یکی از این حوزه‌ها، حوزه صنعت پزشکی است، همچنین حوزه‌های مالی و موارد بسیار دیگر. این سایت‌ها، سایت‌های Your Money یا Your Life(پول شما، زندگی شما) و به اختصار YMYL نامیده می‌شوند. این سایت‌ها توصیه‌هایی ارائه می‌دهند که می تواند تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته باشد. برای این موارد، مردم باید بدانند که شما واقعا همان کسی هستید که ادعا می‌کنید و شرایط لازم را دارید.

البته E-A-T فقط یک فاکتور لازم برای Discover نیست، بلکه به گوگل کمک می‌کند تا محتوای گمراه کننده و گاهی اوقات خطرناک را از فهرست حذف کند. باید ثابت کنید که کاملا می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. مطمئن شوید که مردم درک می‌کنند چرا باید به شما اعتماد کنند. اجازه دهید آنها بدانند شما در این حوزه قابل اعتماد هستید!

تاثیرگذاری E-A-T بر حضور در Google Discover

سیستم‌های خودکار گوگل محتوای سایت‌هایی را در Discover نشان می‌دهند که دارای صفحات منحصر به فرد زیادی هستند و تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت را نشان می‌دهند (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness). با این که جستجو و دیسکاور با یکدیگر تفاوت دارند، اما اصول کلی E-A-T و شیوه‌ کاربرد آنها در محتوا مشابه است.

نکته: E-A-T قوانین مهمی هستند که شناخت آنها برای وب‌مسترها و کارشناسان محتوا اهمیت زیادی دارد. E-A-T مخففی برای تخصص تولیدکننده محتوا، اعتبار داشتن تولید کننده محتوا و قابل اعتماد بودن تولید کننده محتوا است و یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل به شمار می‌رود. گوگل با کمک E-A-T می‌تواند بفهمد که محتوای تولید شده تا چه اندازه برای کاربران مفید خواهد بود.

۵- با داده‌های ساختاریافته از موجودیت خود پشتیبانی کنید.

با این که برای نمایش محتوای خود در Google Discover نیازی به اعمال قطعات خاصی از داده‌های ساختار یافته ندارید، مطمئن شوید که اجرای اسکیما شما درجه یک است. هر زمان که در مورد چیزی می‌نویسید، باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت محتوای خود ارائه دهید.

علاوه بر این، ارائه توصیف خوب محتوای شما به آنچه در پشت صحنه اتفاق می‌افتد نیز کمک می‌کند. اگر از موجودیت خود با داده‌های ساختاریافته عالی پشتیبانی می‌کنید، موتورهای جستجو می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند تا درک دقیق‌تری از محتوای شما و اینکه چه کسی آن را نوشته است، به دست آورند. 

۶- از تصاویر استفاده کنید.

از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی صفحه برای Google Discover، جنبه بصری آن است. Discover یک رسانه و مدیوم تصویری است. افراد فید را نگاه می‌کنند و به سمت محتوایی می‌روند که به نظر جذاب‌تر می‌رسد. یکی از مواردی که در Discover جذابیت ایجاد می‌کند، تصویر اصلی محتوای شماست. این تصویر یکی از اولین مواردی است که چشم خواننده شما را می‌گیرد.

مطمئن شوید که تصویر شما جلب توجه می‌کند، اما آن را مرتبط با موضوع انتخاب کنید. از تصاویر جذاب و با کیفیت در محتوای خود استفاده کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ هستند تا به درستی در Discover نمایش داده شوند. تصاویر شما باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و با تنظیمات max-image-preview:large فعال شوند. 

این موارد برای ویدیو هم صدق می‌کند. اگر یک ویدیوی عالی در مورد موضوعی دارید، آن را به محتوا اضافه کنید. از آنجایی که اهمیت ویدیو روز به روز بیشتر می‌شود، اگر راهی برای ساخت ویدیوهای با کیفیت دارید، این روش برای شما بسیار مفید خواهد بود. نیازی به تدوین حرفه‌ای نیست اما مطمئن شوید که محتوای ویدیوی شما حرفه‌ای به نظر می‌رسد. ویدیو جذاب بسازید!

۷- سایت خود را به‌صورت ریسپانسیو طراحی کنید.

طبق معمول، هیچ راه سریعی برای ایندکس شدن محتوای شما وجود ندارد. البته تولید محتوای عالی حرف اول را می‌زند، اما موارد دیگری نیز برای بهبود آن وجود دارد. اگر به دنبال ترافیک در Discover هستید، مطمئن شوید که سایت شما به شکل واکنش‌گرا (ریسپانسیو) طراحی شده است و کاملا برای تلفن همراه قابل استفاده است. همچنین باید با سرعت بالا بارگذاری شود.

برای افزایش احتمال نمایش دادن محتوای شما در صفحه دیسکاور، رعایت نکات زیر توصیه می‌شود:

  • برای صفحه از عنوان‌هایی استفاده کنید که ماهیت محتوا را نشان می‌دهند، اما نه به شکلی که clickbait یا تله کلیکی باشد.
  • از تصاویر جذاب و با کیفیت در محتوای خود استفاده کنید، به ویژه تصاویر بزرگی که احتمال بازدید بیشتری در Discover دارند. تصاویر بزرگ باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و با تنظیمات max-image-preview:large یا با استفاده از AMP فعال شوند. از لوگوی سایت به عنوان تصویر استفاده نکنید.
  • از تاکتیک‌هایی برای افزایش مصنوعی تعامل با استفاده از جزئیات گمراه‌کننده یا اغراق‌آمیز در محتوای پیش‌نمایش (عنوان، قطعه‌ها یا تصاویر) برای افزایش جذابیت، یا با خودداری از اطلاعات مهم مورد نیاز برای درک محتوا، اجتناب کنید.
  • از تاکتیک‌هایی که برای افزایش غیر واقعی تعامل، با استفاده از جزئیات گمراه‌کننده یا اغراق‌آمیز در محتوای پیش‌نمایش (عنوان، اسنیپت‌ها یا تصاویر) برای افزایش جذابیت استفاده می‌شود اجتناب کنید،  همچنین از حذف اطلاعات مهم و ضروری برای درک محتوا.
  • محتوایی را ارائه دهید که در زمان مناسب و برای ترندهای روز باشد، داستان خوبی تعریف کند یا دید منحصر به فردی ارائه دهد.

برای ارائه تجربه کاربری خوب، Discover به دنبال ارائه محتوایی است که برای فیدهای مبتنی بر علاقه، مانند مقاله‌ها و ویدیوها مناسب باشد؛ همچنین محتوایی را که محبوب نیست یا خوانندگان را سردرگم می‌کند، فیلتر می‌کند. برای مثال درخواست‌های شغلی، نظرسنجی، فرم‌ها، منبع کد یا محتوای طنز بدون محتوا توسط دیسکاور نمایش داده نمی‌شود.

وب سایت‌ها و ویژگی Follow 

ویژگی follow یا دنبال کردن، به افراد این امکان را می‌دهد که یک وب‌سایت را دنبال کنند و آخرین به‌روزرسانی‌های آن را در برگه «دنباله» در دیسکاور کروم دریافت کنند. در حال حاضر، گزینه دنبال کردن برای کاربرانی که به زبان انگلیسی در ایالات متحده وارد سیستم اندروید کروم شده‌اند در دسترس است.

به طور پیش فرض، ویژگی Follow از فیدهای RSS یا Atom در وب سایت شما استفاده می‌کند. اگر در وب سایت خود، فید RSS یا Atom ندارید، گوگل به طور خودکار یک فید برای کل دامنه شما بر اساس دیدگاه خود از سایت شما ایجاد می‌کند. اگر یک یا چند فید در وب‌سایت خود دارید، می‌توانید به صورت مستقیم به گوگل بگویید که قصد دارید تجربه دنبال کردن را برای کدام صفحه خاص در وب سایت‌تان بهینه کنید.

نحوه بهینه‌سازی صفحات وب برای ویژگی Follow

برای اینکه به گوگل کمک کنید متوجه شود قصد دارید افراد کدام فید را برای یک صفحه خاص دنبال کنند،  RSS یا Atom فید خود را در قسمت <head> صفحه هاب و برگه خود، قرار دهید:

RSS

<link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://example.com/rssfeed“>

Atom

<link rel=”alternate” type=”application/atom+xml” href=”https://example.com/atom-feed“>

برای مثال، این عنصر <link> در صفحه فرود وبلاگ مرکزی جستجوی Google (صفحه هاب) و در هر صفحه پست وبلاگ جداگانه (برگه‌ها) قرار دارد.

Hub Page

<html>

  <head>

    <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://feeds.feedburner.com/blogspot/amDG” />

  </head>

  <body>

    <h1>Google Search Central Blog</h1>

  </body>

</html>

Leaf Page

<html>

  <head>

    <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://feeds.feedburner.com/blogspot/amDG” />

  </head>

  <body>

    <h1>A new way to enable video key moments in Search</h1>

  </body>

</html>

دستورالعمل‌های فید 

برای اینکه مطمئن شوید گوگل می‌تواند  RSS یا Atom فید شما را پیدا کند و بفهمد، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • فید خود را با فایل robots.txt مسدود نکنید.
  • مطمئن شوید که فید شما به روز است، درست مثل نقشه سایت یا site map.
  • از یک عنوان مختصر اما توصیف کننده برای RSS فید خود استفاده کنید، درست مثل صفحات وب.

عنوان مناسب: Google Search Central Blog

عنوان نامناسب: RSS Feed or Central Blog  

  • هاست مربوط به فیدز می‌تواند جایی غیر از دامنه شما باشد. گوگل از این موضوع پشتیبانی می‌کند.

اگر هاست فیدز خود را تغییر دادید، از کد وضعیت 3xx redirects استفاده کنید تا گوگل بتواند آن را دنبال کند.

مشخص کردن فیدهای متعدد

اگر چندین فید در وب سایت خود دارید (به عنوان مثال، یک وب سایت خبری با فیدهای RSS بخش تجاری و فناوری برای صفحه اول)، توصیه می‌شود یک عنصر <link> را به یک فید مشخص اضافه کنید که با آن صفحه مرتبط است. نگه داشتن یک فید کار ساده‌تری است؛  زمانی که افراد محتوای شما را دنبال می‌کنند، تجربه کاربری بهتری دارند. به عنوان مثال، اگر مقاله در مورد فناوری است، فید فناوری را در <link> مشخص کنید.

<html>

  <head>

    <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://example.com/technology/feed/” />

  </head>

  <body>

    <h1>What’s next for Technology in 2022</h1>

  </body>

</html>

از طرف دیگر، می‌توانید فیدهای متعددی به ترتیب اولویت اضافه کنید. برای مثال، ممکن است ترجیح دهید کاربران ابتدا فید صفحه اول را دنبال کنند، سپس به ترتیب بخش کسب و کار و سپس فناوری.

گوگل می‌تواند از این اطلاعات برای درک بهتر نحوه استفاده از فیدهای متعدد در سایت شما استفاده کند.

<html>

  <head>

    <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://example.com/feed/” />

    <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://example.com/business/feed/” />

    <link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” href=”https://example.com/technology/feed/” />

  </head>

  <body>

    <h1>What’s next for Business and Technology in 2022</h1>

  </body>

</html>

عملکرد Discover خود را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید

کنسول جستجوی گوگل علاوه بر بررسی عملکرد شما در جستجو، به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه عملکرد سایت خود در Discover نیز اطلاعاتی کسب کنید. یک برگه اختصاصی برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا در Discover وجود دارد. در اینجا، می‌توانید ترافیک کلی خود را در مدت زمان طولانی تری پیدا کنید. همچنین، می توانید روی ترافیک ایجاد شده توسط پست‌های خاص کار کنید.

اگر محتوایی در دیسکاور دارید، می‌توانید بر عملکرد خود با استفاده از گزارش عملکرد در سرچ کنسول بر Discover نظارت داشته باشید. گزارش عملکرد یا Performance report for Discover بازخوردها، کلیک‌ها و CTR را برای هر یک از محتواهای شما که در 16 ماه گذشته در دیسکاور نمایش داده شده است، نشان می‌دهد (در صورتی که داده‌های شما به یک میزان حداقلی از نمایش رسیده باشد). گزارش عملکرد Discover شامل ترافیک کروم است و به طور کامل ترافیک دیسکاور سایت را در تمام سطوحی که کاربران با دیسکاور تعامل دارند ردیابی می‌کند، که شامل تعداد بازدید و کلیک‌ می‌شود.

از دیدگاه‌ها برای آگاهی از عملکرد محتوای شما استفاده کنید. آیا آمار ترافیک یک خط مستقیم است یا در حال افزایش است؟ آیا دوباره کاهش می‌یابد؟ به نظر شما چرا یک پست خاص در یک روز خاص ترافیک زیادی دارد؟ ببینید آیا می‌توانید این روندها را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد محتوای Discover خود بگیرید.

ارزیابی کنید تا پیشرفت کنید

در این مقاله، دیدگاه‌های متعددی در مورد نحوه عملکرد Discover و کارهایی که می‌توانید برای وارد کردن محتوای خود به آن انجام دهید، به دست می‌آوردید. امیدوارم این اطلاعات به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید. یادتان باشد که Discover موجودی زنده است که نفس می‌کشد و کاملاً بر اساس غذایی که شما به او می‌دهید رشد می‌کند. چیزی که شما در دیسکاور می‌بینید با چیزی که دوستان شما می‌بینند متفاوت است. همین موضوع است که پیش‌بینی موفقیت را دشوار می‌کند. ارزیابی و امتحان کنید و راه خود را به سمت موفقیت تنظیم کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *