8 اصل مهم در تولید محتوای فیلم و سریال + ایده

تولید محتوای فیلم و سریال

اگر از افراد مختلف بپرسید در اوقات فراغت خود چه کاری انجام می‌دهند، خیلی از آن‌ها می‌گویند: فیلم می‌بینیم! در واقع این حوزه طرفداران زیادی دارد و تفریح مورد علاقه خیلی از ما دیدن فیلم و سریال است؛ به همین دلیل تولید محتوای فیلم و سریال جزء محتواهای محبوب و پربازدید است و فعالیت در این حوزه، پیشرفت و درآمد خوبی دارد. در این مقاله قرار است درباره اهمیت و اصول تولید محتوای فیلم و سریال توضیح دهیم و در آخر ایده‌هایی برای محتوای فیلم و سریال معرفی کنیم.

تولید محتوای فیلم و سریال

اهمیت تولید محتوای فیلم و سریال

این روزها، به خصوص بعد از همه‌گیری کرونا،‌ آدم‌ها علاقه کمتری به سینما رفتن نشان می‌دهند. دلیل این موضوع علاوه بر کمبود وقت و گرانی‌ها، علاقه افراد به در دسترس بودن فیلم‌ها در خانه و لپتاپ و گوشی شخصی خود آن‌هاست. بسیاری از آدم‌ها دیگر ترجیح می‌دهند که فیلم‌ها را در هر زمان و مکانی که دوست دارند ببینند؛ به همین دلیل تولید محتوای فیلم و سریال اهمیت بالایی دارد.

تولید محتوای فیلم و سریال شامل دانلود فیلم و سریال‌های مختلف، نقد و بررسی فیلم‌ها، اخبار مربوط به فیلم‌ها و … است. از آن‌جایی که محتوای فیلم و سریال محبوبیت زیادی دارد،‌ٰ رقابت در این حوزه بالاست؛ به همین دلیل برای موفقیت در این زمینه، نیاز به رعایت اصول تولید محتوا در این حوزه است. در ادامه به بررسی این اصول می‌پردازیم و هر کدام را به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

اصول تولید محتوای فیلم و سریال

  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیو، شرط مهم موفقیت!

دنیای فیلم و سریال بیشتر از هر حوزه دیگری نیاز به محتوای تصویری و ویدیویی دارد؛ به همین دلیل نیاز به تصاویر و ویدیوهای باکیفیت دارید. البته محتوای متنی نیز در تولید اخبار و حواشی و نقد و بررسی فیلم‌ها کاربرد دارد اما محتواهای تصویری مخاطبان بیشتری جذب می‌کنند.

  • همه سلیقه‌ها را پوشش دهید

مخاطبان تولید محتوای فیلم و سریال شامل طیف گسترده‌ای از افراد مختلف هستند و به همین خاطر شما باید بتوانید با محتواهای جذاب و متنوع، همه آن‌ها را راضی نگه دارید. برای مثال با وجود محبوبیت سینمای هالیوود،‌ بعضی از افراد ممکن است سبک آن‌ها را نپسندند. شما برای جذب مخاطب بیشتر، باید فیلم‌ها و سبک‌های مختلف را پوشش دهید.

اصول تولید محتوای فیلم و سریال
  • قوانین کپی‌رایتینگ را فراموش نکنید

متاسفانه کپی رایتینگ در کشور ما قوانین سختی ندارد و افراد زیادی از این موضوع سوء استفاده می‌کنند، با این وجود آن را فراموش نکنید و هنگام تولید محتوای فیلم و سریال، مطمئن شوید که شامل قوانین کپی‌رایتینگ نمی‌شوید.

  • محتوای به روز و جدید تولید کنید

به روز بودن یکی از اصول مهم تولید محتوای فیلم و سریال است که جذب مخاطب تا حد زیادی به آن بستگی دارد. برای مثال اگر شما ده روز بعد از تمام شدن جشنواره فیلم کن، شروع به تولید محتوا درباره مراسم کنید، احتمالا بازدید زیادی نمی‌گیرید. حالا تصور کنید شبکه اجتماعی یا سایتی، هم‌زمان با برگزاری جشنواره،‌ تمام اخبار آن را پوشش می‌دهد و اطلاعات مربوط به فیلم‌ها و بازیگران را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. به نظر شما پوشش‌دهی روزانه همین جشنواره کمک بسیاری به افزایش مخاطبان آن‌ها نمی‌کند؟

  • شناخت کافی از دنیای سینما داشته باشید

برای این که بتوانید محتوایی خوب و به روز تولید کنید، لازم است با دنیای سینما آشنا باشید. همچنین بدون شناخت سینما و فیلم‌ها، نمی‌توانید اعتبار و درست بودن یک محتوا را تشخیص دهید و ممکن است مخاطبان خود را به خاطر انتشار اطلاعات غلط، از دست بدهید.

  • جذاب و خلاق باشید!

تیترهای جذاب و خلاقانه یکی از راه‌های اصلی تشویق کردن مخاطب به دیدن محتوای شماست. ممکن است چندین سایت دیگر هم همان محتوا را منتشر کنند، به همین دلیل شما باید با نوشتن تیترهای جذاب، مخاطب را به سمت محتوای خود بکشانید.

نکته‌ای که در این مورد اهمیت بالایی دارد و متاسفانه در تولید محتوای فیلم و سریال بسیار رایج است،‌ استفاده از تیترهای جذاب اما دروغ است! افرادی که از این‌گونه تیترها استفاده می‌کنند و مخاطبان خود را فریب می‌دهند، فقط به دنبال جذب مخاطب هستند و به هدف خود هم می‌رسند اما کوتاه مدت! در واقع وقتی دنبال‌کننده‌های آن‌ها چندین بار با تیتری فریب‌دهنده و محتوایی متفاوت با تیتر روبه‌رو می‌شوند،‌ اعتماد خود را به آن سایت یا شبکه اجتماعی از دست می‌دهند و بعد از مدتی أن‌ها دچار کاهش شدید مخاطب می‌شوند.

  • از منابع خارجی غافل نشوید

اگر قصد تولید محتوا در زمینه فیلم و سریال‌های خارجی دارید، حتما از منابع خارجی به روز استفاده کنید. محتواهای ترجمه‌شده سایت‌های فارسی، تکراری اند و دیگر شانس جذب مخاطب بسیار زیاد ندارند. تسلط بر زبان انگلیسی و ترجمه محتوای به روز خارجی،‌ به شما محتوایی دست اول و جدید می‌دهد که برای مخاطب تازگی دارد و در نتیجه باعث افزایش مخاطبان شما می‌شود.

  • و در آخر، حتماً اصول تولید محتوا و سئو را رعایت کنید

نکته آخر و بسیار مهم، رعایت کردن اصول تولید محتوا و سئو است. در حقیقت اگر محتوای شما با اصول این دو در تضاد باشد، حتی اگر تمام موارد بالا را نیز رعایت کرده باشید،‌ احتمال موفقیتتان بسیار کم می‌شود.

ایده برای تولید محتوای فیلم و سریال

  • تقویت زبان انگلیسی با فیلم و سریال خارجی
  • حواشی زندگی بازیگران
  • پوشش مراسم‌های مختلف مانند اسکار و کن
  • اخبار مربوط به فیلم و سریال‌های خارجی و داخلی
  • اطلاع‌رسانی ساخت فیلم‌ و سریال‌های جنجالی و انتشار تیزر آن‌ها
  • مصاحبه‌های بازیگران و عوامل فیلم
  • نقد و بررسی فیلم و سریال‌ها
نقد در محتوای فیلم و سریال
  • امکان دانلود فیلم و سریال‌ها
  • نظرسنجی از مردم در مورد یک فیلم و سریال خاص
  • معرفی فیلم و سریال‌های خانوادگی
  • معرفی نامزدهای جایزه‌های بزرگ داخلی و خارجی

تولید محتوای فیلم و سریال خود را به راسا بسپارید

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ راسا،‌ با داشتن نیروهایی متخصص و باتجربه که شناخت کافی نسبت به دنیای سینما و فیلم‌ها دارند،‌ می‌توانیم در تولید محتوای فیلم و سریال به شما کمک کنیم. می‌توانید با خیال راحت به تجربه و تخصص ما اعتماد کنید.

برای سپردن تولید محتوا به تیم راسا، با ما تماس بگیرید.

همچنین برای سفارش محتوا به فریلنسرها، اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *