10 اصل مهم تولید محتوای سایت فروشگاهی

محتوای فروشگاهی

امروزه سایت‌های فروشگاهی بسیار بیشتر از گذشته شده‌ و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. هر کدام از این سایت‌ها برای رشد کردن، نیاز به تولید محتوای فروشگاهی دارند. در حقیقت شما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی،‌ علاوه بر وب سایت و موضوعات مربوط به آن مانند درگاه پرداخت، نیاز به تولید محتوای اصولی نیز دارید. در این مقاله درباره اهمیت تولید محتوای سایت فروشگاهی و اصول آن به طور کامل توضیح دادیم تا بتوانید به خوبی از عهده این کار بیایید.

اهمیت تولید محتوای سایت فروشگاهی چیست؟ 

افزایش رتبه سایت و دیده شدن در میان حجم بالای سایت‌های فروشگاهی به سادگی داشتن یک وب‌سایت و قرار دادن محصولات در آن نیست. شما باید محتوایی اصولی و منحصر به فرد برای سایت خود بنویسید که اصول سئو نیز در آن رعایت شده باشد. برای این کار نیاز به آگاهی از اصول تولید محتوای سایت فروشگاهی و یادگیری برخی مهارت‌ها مانند بهینه‌سازی محتوا دارید. در قسمت بعد ۱۰ اصل مهم را بررسی می‌کنیم.

۱۰ اصل مهم تولید محتوای سایت فروشگاهی

مخاطب خود را مشخص کنید

اگر قرار است سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید، قبل از هر چیز مخاطبان خود را مشخص کنید. عده‌ای فکر می‌کنند هر چقدر جامعه مخاطبین خود را بزرگ‌تر در نظر بگیرند، فروش محصولاتشان نیز بیشتر می‌شود. این باور اشتباه است زیرا تولید محتوا و حتی خود محصولات برای مخاطبین مختلف، متفاوت است.

برای مثال محتوا و محصولی که برای دختران جوان جذاب است،‌ ممکن است از نظر زنان میانسال یا حتی پسران جوان بیهوده به نظر بیاید. بنابراین اگر شما مخاطب خود را مشخص نکنید و سعی داشته باشید تا همه افراد را جذب کنید، در نهایت موفق به جذب هیچکدام نخواهید شد.

جذابیت و تولید محتوای فروشگاهی

برای تبدیل مخاطب به مشتری، باید محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید و او را در سایت خود نگه دارید. این تولید محتوا می‌تواند توضیحات کامل و جذاب در مورد خود محصولات باشد یا نکاتی کلی درباره حوزه فعالیت خودتان. مثلا اگر فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، می‌توانید علاوه بر معرفی محصولاتتان، درباره نکات مهم و مورد نیاز در مورد مراقبت از پوست نیز بگویید. تولید محتوای فروشگاهی باید بتواند افراد را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارد و آن‌ها را تبدیل به مشتری کند.

تولید محتوای سایت فروشگاهی

به یاد داشته باشید که اگر مدام در میان محتوای آموزشی خود، تبلیغ محصولات خود را کنید، تاثیر عکس می‌گذارد. درباره این موضوع در قسمت‌های بعدی به طور کامل توضیح می‌دهیم.

تصاویر باکیفیت و واضح هر محصول را منتشر کنید

تولید محتوای سایت فروشگاهی بیشتر از هر نوع محتوایی، نیاز به تصاویر واضح و باکیفیت دارد. خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید خود شما از سایتی که عکس‌های ناواضح می‌گذارد و شما از طریق تصاویر قادر به تشخیص خوبی یا بدی آن محصول نیستید، خرید می‌کنید؟

نکته بعدی درباره این موضوع استفاده از تصاویر اختصاصی است. برخی از فروشگاه‌ها از عکس‌های ژورنالی یا حتی عکس‌های سایت‌های دیگر استفاده می‌کنند. این کار اشتباهی است زیرا مخاطب وقتی می‌بیند که تصاویر سایت متعلق به شما نیستند، خیلی دیرتر به سایتتان اعتماد می‌کند و راضی به خرید می‌شود. همچنین گاهی تصاویر ژورنالی به خاطر نورپردازی خوب هنگام عکس گرفتن و ادیت‌های مختلف، با واقعیت محصولات کمی متفاوت است. این تفاوت ممکن است باعث شود مشتری بار دیگر از شما خرید نکند.

دکمه CTA  یا اقدام به عمل را فراموش نکنید

دکمه CTA یا کال تو اکشن «call to action» دعوت کاربر به انجام کاری است. اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، ممکن است بارها با مواردی مانند دعوت به لایک، کامنت و فالو کردن صفحه روبه‌رو شده باشید. کال تو اکشن در تولید محتوای فروشگاهی اهمیت زیادی دارد زیرا می‌توانید با استفاده درست و به جا از این دکمه، مخاطب خود را تبدیل به مشتری کنید. می‌توانید لینک خرید یا دکمه خریدی در انتهای محتواهایتان قرار دهید و کاربران را دعوت به خرید آن محصول کنید یا در میان محتواهای آموزشی‌تان، لینک محصولات مرتبط با متن را قرار دهید و از آن‌ها به دیدن آن محصول خاص تشویق کنید.

آموزش راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

از محصولات خود ویدیوهای باکیفیت بگیرید

این روزها محتوای ویدیویی از پرطرفدارترین انواع محتواست و می‌تواند تا میزان زیادی بر افزایش جذب مخاطب تاثیر بگذارد. شما می‌توانید جزئیات محصولات خود را در ویدیویی نشان دهید و آن را در کنار تصاویر منتشر کنید. برای مثال اگر فروش کیف انجام می‌دهید، می‌توانید در ویدیویی از جنس آن و جیب های داخلی آن فیلم بگیرید تا مخاطب با آگاهی کامل اقدام به خرید کند. همچنین می‌توانید آموزش‌های مختلفی درباره استفاده از محصولات و مراقبت از آن‌ها در سایت بگذارید.

به جای تبلیغات مداوم، به نیاز کاربران پاسخ دهید

در قسمت قبل به این موضوع اشاره کردیم که تبلیغات زیاد در میان محتواها، تاثیر عکس می‌گذارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به قصد خواندن محتوایی وارد سایت شده باشید اما با انبوهی از تبلیغات آن سایت روبه‌رو شده‌اید. همان‌طور که استفاده به جا از لینک محصولات و تبلیغات می‌توانند کاربران تشویق به خرید کند، قرار دادن بیش از اندازه آن، می‌تواند باعث ناراحتی و خروج آن‌ها از سایت شما شود. بنابراین در استفاده از دکمه‌های کال تو اکشن، لینک‌ها و تبلیغات محصولات خود با دقت زیاد عمل کنید و نیاز مخاطب یعنی مطالب آن محتوا را فدای تبلیغ نکنید تا نتیجه مثبتی از آن بگیرید. 

پاسخ سوالات متداول کاربران را در سایت قرار دهید

یکی از نکات مهم در تولید محتوای سایت فروشگاهی توجه به سوالات مخاطبان است. اگر شما هم تجربه خرید اینترنتی داشته باشید، می‌دانید که قبل از خرید ممکن است سوالاتی برای شما به وجود بیاید، مثل هزینه و چگونگی ارسال محصولات. بهتر است در بخشی از سایت، سوالات متداولی که ممکن است برای مخاطبان پیش بیاید به همراه پاسخ آن‌ها بنویسید. این کار علاوه بر افزایش رضایت کاربران، باعث کاهش حجم کاری شما می‌شود؛ زیرا دیگر نیاز به جواب دادن به سوالات پرتکرار افراد را ندارید. اگر سایت ندارید و در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، می‌توانید یک هایلایت به این کار اختصاص دهید.

سوالات متداول در سایت فروشگاهی

در ادامه تعدادی از سوالات پرتکراری را که می‌توانید در این بخش بنویسید، برای شما آورده‌ایم:

  • هزینه ارسال چقدر است؟
  • نحوه ارسال محصولات به چه صورت است؟
  • از زمان ثبت سفارش، چقدر طول می‌کشد تا سفارش به دستمان برسد؟
  • شرایط مرجوع کردن سفارش به چه شکل است؟
  • آیا امکان خرید به صورت حضوری هم وجود دارد؟

توضیحات محصولات خود را به طور کامل بنویسید

نوشتن توضیحات محصول باید با دقت و کیفیت بالایی انجام شود تا زمانی که مخاطب به آن مراجعه می‌کند، هیچ گونه سوالی درباره نحوه انجام کار محصول، جنس، کاربرد و … برای او باقی نماند. نکته قابل توجه آن است که نوشتن توضیحات محصول با توجه به نوع محصول، مخاطب و بازار آن متفاوت است. به طور مثال تولید محتوا برای محصولی مانند چای که همه از آن استفاده می‌کنند و با آن آشنایی کامل دارند، نسبت به تولید محتوا برای محصولی مانند لپتاپ از پیچیدگی کمتری برخوردار است.

اصول تولید محتوای سایت فروشگاهی

نظم در تولید محتوای فروشگاهی را جدی بگیرید

تولید محتوای فروشگاهی باید به شکل منظم انجام شود تا آن سایت بتواند رشد کند و بازدیدکنندگان زیادی بگیرد. اگر سایت فروشگاهی یک ماه فعالیت کند و بعد تا مدتی هیچ فعالیتی از خود نشان ندهد، نه تنها نمی‌تواند مخاطبان جدید زیادی جذب کند، که ممکن است مشتری‌های سابق خود را نیز از دست بدهد. بنابراین به شکل منظم و با برنامه تولید محتوا کنید. برای این کار می‌توانید تقویم محتوایی تنظیم کنید و تمام اهداف و برنامه‌های ماهانه خود را به طور کامل در آن بنویسید.

از تعامل با مخاطبین غافل نشوید

تعامل با مخاطبین از موارد مهمی است که متاسفانه بسیاری از کسب و کارها از آن غافل هستند. شما باید به عنوان صاحب یک سایت فروشگاه، با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و به موقع به سوالات آن‌ها جواب دهید. یکی از کارهای خوبی که برای افزایش تعامل می‌توانید انجام دهید، جواب دادن به سوالات کاربران یا معرفی یک محصول در ویدیو توسط خودتان است. این که مخاطب بداند چه کسی پشت سایت است باعث جلب اعتماد آن‌ها نیز می‌شود.

اصول تولید محتوا و سئو را رعایت کنید

تولید محتوا برای سایت فروشگاهی نیاز به تسلط کامل بر اصول تولید محتوا و سئو دارد. در حقیقت بدون آگاهی از این دو، احتمال موفقیت در این عرصه بسیار کم است. شما باید به طور کامل با قواعد نگارشی و بازاریابی محتوا آشنا باشید تا بتوانید محتوایی تولید کنید و به دست کاربرانتان برسانید که آن‌ها را جذب و دعوت به خرید کند.

تولید محتوای سایت فروشگاهی خود را به راسا بسپارید

با توجه به تعداد  بالای سایت‌های فروشگاهی، دیده شدن در میان آن‌ها و افزایش رتبه در گوگل کار آسانی نیست. شما می‌توانید تولید محتوای سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید و تمرکز خود را تنها روی ارائه محصولات بگذارید. تیم تولید محتوای راسا با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص، محتوایی کاملاً حرفه‌ای به شما تحویل می‌دهد.

برای سفارش تولید محتوای سایت فروشگاهی اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *